Clujul, promovat pe harta investitorilor internaţionali la târgul din München. Participarea costă peste 47.000 de euro

Clujul, promovat pe harta investitorilor internaţionali la târgul din München. Participarea costă peste 47.000 de euro
Clujul va participa la târgul de investitori internaţionali de la München pentru a prezenta potenţialul investiţional, atât la nivelul municipiului, cât la cel al judeţului. Costurile participării la evenimentul din Germania se ridică la costuri de peste 47.000 de euro.

Clujul va fi promovat în München în cadrul unui stand comun, compus din reprezentanţi ai Primăriei şi ai Consiliului Judeţean (CJ) Cluj în scopul de a promova astfel imaginea de stabilitate investiţională, care vor acorda 20.000 de euro pentru realizarea standului şi deplasarea delegaţiilor locale în München. Cluj Innovation City (CIC) va fi vedeta standului clujean, menţionează primarul Emil Boc.

Pentru a participarea Clujului la târgul de la München, se va încheia un protocolul de colaborare între Municipiul Cluj-Napoca, Judeţul Cluj şi Asociaţia Cluj IT, în scopul promovării şi îndeplinirii obiectivelor lor comune în ceea ce priveşte plasarea pe harta europeană a zonelor atractive din punct de vedere investiţional.

"Este un proiect similar celui de anul trecut, în parteneriat cu CJ şi mizează primovarea Clujului la cel mai important târg european, unde capul de afiş va fi proiectul pe care îl dezvoltăm pentru următorii 10 ani, CIC, cu menţiunea că anul acesta avem şansa de a aduce şi Tetapolisul în acest proiect, în cel mai important proiect din România şi din Europa de Centrală şi de Est în legătură domeniul cercetării, dezvoltării şi inovării IT-ului. Acest proiect este unul de referinţă nu numai în România, ci şi în centrul şi estul Europei şi acesta este mesajul cel mai important dincolo de celelalte componente pe care mediul de afaceri le aduce. Organizatorii vor stabili care sunt restul proiectele clujene promovate şi detaliile corespunzătoare", a declarat edilul.

Primarul menţionează faptul că experienţa anului trecut a fost una benefică pentru oraş şi că participarea la acest târg ajută la o expansiune a mediului de afaceri atât în municipiu cât şi în întreg judeţul.

"Foarte multe contacte s-au stabilit la nivelul mediului de afaceri, foarte multe firme au venit şi au stabilit contacte cu noi, mulţi au venit şi s-au interesat, o parte dintre ei au venit la Cluj, deja sunt câteva firme care şi-au stabilit locaţia la Cluj după Expo Real. La nivelul CJ am înţeles că la fel a stat situaţia. Sper ca şi de această dată să avem un feedback pozitiv. Rezultatele la asemenea participări nu se văd imediat, de pe o zi pe alta, trebuie treptat să îţi creezi un brand, un renume, să fii cunoscut, ca după aceea să contezi. O prezenţă episodică nu ajută. Dacă eşti constant şi oamenii te văd că prezinţi de la an la an progrese intri în careul de aşi; altfel, rămâi pe dinafară", a subliniat Boc.

Vicepreşendintele CJ, Vakar Istvan, consideră participarea la târgul din Germania este una benefică, amintind de modul în care agenţii economici au posibilitatea de a interacţiona. Acesta a menţionat că parcurile industriale din Cluj, alături de Cluj Arena reprezintă obiectivele cheie care vor fi promovate.

"Din foarte multe puncte de vedere târgul este un succes. La acest târg internaţional se prezintă doar municipalităţi sau regiuni care vor dezvoltare şi sunt undeva în vârful economiei. Pe lângă modul în care s-au prezentat landurile Germaniei sau cum s-a prezentat standul Rusiei sau al Chinei, noi suntem mai mici, dar, totuşi, şi acolo era deja o primă viziune de pace între palate cum am putea spune, împreună cu dl primar Boc. Anul trecut am participat în calitate de vicepreşedinte şi am văzut rostul acelui târg, modul în care agenţii economici au interacţionat cu Tetaromul, au fost interesate firme care ulterior au venit şi au avut discuţii cu Cluj Arena.

Noi mergem cu ceea ce avem noi ca investiţii din judeţ, pe care încercăm să le promovăm: aeroportul, parcurile industriale, bineînţeles şi alte obiective mai importante, spre exemplu fabrica Clujana. Acest târg nu are un rol protocolar doar, este tehnic, se fac business matchmake-uri, întâlniri cu fime în funcţie de profil, firme atât de consultanţă , cât şi investitoare. Ştim foarte bine piaţa cum se prezintă şi care sunt şi reţinerile faţă de noi ca şi politică generală, economică, dar şi ca zonă, şi dacă în plus față de asta nu eşti prezent acolo, atunci chiar că şansele sunt foarte reduse. Este un târg enorm, nu mare, de prim rang mondial. Noi suntem mai mici, mai umili, dar, totuşi, suntem prezenţi", a declarat Vakar.

În perioada 6-8 octombrie are loc, la München, în Germania, cel mai mare târg de proiecte imobiliare din Europa, precum şi cel mai important eveniment de promovare a regiunilor şi polilor de dezvoltare, în faţa reprezentanţilor de top ai mediului de afaceri european. Manifestarea se va desfăşura pe o suprafaţă de 64,000 mp, în șase hale. Evenimentul de la München aduce la un loc 36.000 de participanţi din 68 de ţări şi 1.663 expozanţi.

Pe lângă cei 20.000 euro din bugetul local și cel județean, participarea la târg va fi susţinută financiar şi de Clusterul IT Cluj cu 10.000 euro, iar partenerii privați alocă peste 17.000 euro. Închirierea standului depăşeşte 22.432 de euro, materialele promoţionale se ridică la 12.263 de euro, transportul şi logistica, 6.932 euro, biletele de intrare, 1.160 euro.

Comenteaza