Clujul vrea partea leului ca pol de creştere

Clujul vrea partea leului ca pol de creştere
Din banii destinaţi programului, preşedintele Consiliului Judeţean vrea să ia peste 40%, pe care să îi cheltuiască pentru modernizarea drumurilor licitate iniţial de Kiat şi Samus.

12 milioane de euro mai sunt disponibili în bugetul din Programul Operaţional Regional (POR) destinat strategiilor oraşelor declarate ca poli de creştere. Acesta e alocat întregii Regiuni Nord-Vest, însă şeful Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Horea Uioreanu, vrea să obţină peste 40%. El a scos o parte din drumurile licitate de constructorii Kiat şi Samus, pentru a le propune spre finanţare în cadrul programului 160 km de drumuri judeţene. Pentru a face faţă cheltuielilor, nu exclude varianta împrumutului bancar.

CJ Cluj, Primăria Cluj-Napoca, dar şi celelalte municipalităţi din regiune se bat pentru a obţine sume cât mai mari pentru proiectele de infrastructură. În cadrul POR, în bugetul destinat polilor de creştere mai există 12 milioane de euro. Preşedintele CJ e convins că are şanse să obţină peste 40% din sumă, bani pe care îi va folosi exclusiv pentru modernizarea unor drumuri judeţene. „Sunt convins că vom lua un procent semnificativ din banii aceştia, proiectele noastre prezintă o urgenţă deosebită", a spus Uioreanu. El a precizat că în prezent se lucrează la documentaţia tehnică ce va fi prezentată pentru accesarea finanţării. Banii vor fi puţini, iar şeful CJ are şi varianta împrumutului bancar în vederea finanţării a cât mai multe drumuri judeţene.
Pentru a obţine finanţarea din POR, o condiţie prevede ca drumurile vizate spre modernizare să fie parte din structura metropolitană a Clujului. Trebuie reamintit că în baza acestui program, primăria a pus bazele Asociaţiei Zona Metropolitană, astfel că a reuşit să absoarbă fonduri importante pentru mai multe proiecte: modernizarea liniei de tramvai, reabilitarea Parcului Central, realizarea pistei de biciclete. Acum, tot municipalitatea vrea să obţină finanţare în cadrul acestui program pentru reabilitarea străzii Făgetului. Uioreanu nu se teme de competiţie şi spune că suma poate fi împărţită.

„Nu se pune problema ca proiectul nostru pentru reabilitarea drumurilor să rămână pe dinafara acestui program. Consider că din această structură metropolitană şi comunele trebuie să aibă beneficii, nu doar municipiul. Banii vor putea fi împărţiţi, însă nu se pune problema ca noi să nu primim", a spus Uioreanu. S-au purtat deja negocieri cu Kiat şi Samus, care au câştigat licitaţiile pentru reabilitarea a două pachete de drumuri judeţene, de 420 km, respectiv 375 km.

„Din drumurile câştigate de Kiat şi Samus am scos mai multe tronsoane care sunt parte în aria metropolitană", a explicat Liviu Bota, şeful Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Privat. În total este vorba de 160 km, pentru care se va cere finanţare prin POR. Din pachetul Kiat au fost scoase tronsoanele 109A Cluj - Chinteni - Panticeu, 109 Răscruci - Vultureni - Aşchileu - limita cu Sălajul, 107R Făget - Ciurila, iar din pachetul Samus au fost scoase tronsoanele 109D Coasta - Vişa - Jucu, 109S Deuş - Măcicaş - Giula, 103G Podeni - Moldoveneşti - Cheia - Sănduleşti - Tureni - Aiton - Gheorgheni şi 107 R Filea de Jos - Săcel.

 

 

Comenteaza