Conexiune DN1 - A3. Autostrada Transilvania devine şosea de centură

Conexiune DN1 - A3. Autostrada Transilvania devine şosea de centură
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Române (CNADNR) a lansat luni licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru drumul care va face legătura între Autostrada Transilvania şi localitatea clujeană Mărtineşti.

Noul drum va avea lungimea de 5,5 km şi va porni de la km 21 al autostrăzii, făcând legătura cu drumul naţional dintre Cluj şi Turda, în dreptul localităţii Mărtineşti, a anunţat liderul PSD Cluj, Remus Lăpuşan.

"În acest fel, Autostrada Transilvania va funcţiona ca şosea de centură şi pentru Turda şi Câmpia Turzii, scoţând traficul greu dintre cele două localităţi. Din dreptul localităţii Mărtineşti, tirurile vor face dreapta, vor urca pe autostradă şi nu vor mai traversa Turda şi Câmpia Turzii", a declarat Lăpuşan.

"Studiul de fezabilitate ne va spune exact valoarea lucrării. Noi am făcut un calcul estimativ, dar nu putem avansa o sumă. Totul depinde de studiile geotehnice. Dacă va fi nevoie de lucrări de anvergură, se schimbă automat suma", a spus Eugen Cecan, directorul Direcţiei de Drumuri, reprezentantul CNADNR la Cluj.

Propunerea privind crearea unei legături între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele - Apahida a fost discutată şi în alte rânduri, având în vedere că Turda are foarte mult de suferit din pricina traficului greu care traversează acest municipiu spre Dej, Bistriţa, Baia Mare. „Întotdeauna priorităţile DRDP au fost altele, dar acum, dacă tot avem finalizaţi cei 50 km de autostradă, consider că este absolut obligatoriu să dezvoltăm acest proiect, măcar atât cât ne permitem, aici la Cluj", explica Cecan luna trecută, pentru ZIUA de CLUJ.

Comenteaza