Consilierii locali din Floreşti vor transport RATUC între comună şi Cluj. Vezi ce zice Consiliul Judeţean

Consilierii locali din Floreşti vor transport RATUC între comună şi Cluj. Vezi ce zice Consiliul Judeţean
Consilierii Locali din Floreşti au votat în ultima şedinţă ca transportul dintre Cluj-Napoca şi Floreşti să fie asigurat începân din aprilie de RATUC. La licitaţia electronică, din 2008, ruta a fost socotită în rândul traseelor judeţene.

„Hotărârea de Consiliu Local a fost luată în baza faptului că Floreşti este parte din zona metropolitană. Zona metropolitană a fost constituită în 2010 şi există deja proiecte pe fonduri europene în lucru derulate în parteneriat între entităţi din această zonă, cum este cel al pistelor de biciclete, pe ruta Floreşti-Cluj-Napoca-Apahida. De 3 ani încerc să demonstrez că nu suntem sub incidenţa traseelor inter-judeţene", a precizat primarul comunei Floreşti, Horea Şulea. Edilul a oferit ca exemplu municipiul Bucureşti, unde transportul între „metropola" Bucureşti şi comunele din jur este asigurat de RATB.

Deşi a invocat „umbrela" zonei metropolitane, primarul Floreştiului nu vizează o asociere neaparat cu Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca, dealtfel centrul zonei metropolitane, ci doar cu Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC). Totuşi, deciziile cu privire la activitatea RATUC sunt adoptate de CL Cluj-Napoca. Purtătorul de cuvânt al Prmăriei Cluj-Napoca nu a putut fi contactat.

Edilul a arătat că hotărârea consilierilor locali vine în contextul nemulţumirilor locuitorilor din Floreşti vizavi de activitatea actualului operator de transport (compania Fany), cu privire la frecvenţa curselor şi preţul biletelor. "Două lucruri mă interesează în privinţa transportului dintre Floreşti şi CLuj: mijloace de transport de calitate şi preţul", a specificat edilul. Deşi acesta susţine că RATUC ar urma să ofere preţuri mai mici decât actualul operator, trebuie amintit că în 2008, înainte ca Fany să preia traseul, RATUC practica preţul de 3,5 lei / călătorie, tarif perceptu şi în prezent de actualul operator. Conform edilului RATUC urmează să uniformizeze preţul biletelor, prin introducerea sistemului de ticcketing şi asta ar permite preţuri mai mici şi pentru Floreşti.

De precizat că Zona Metropolitană Cluj funcţionează în prezent în regim de structură asociativă, de tip ONG.

Trasele de transport la nivel judeţean au fost atribuite în 2008 prin licitaţie electronică, conform unor criterii standard la nivel naţional. La nivelul judeţului licitaţia, ale căror criterii au fost stabilite de Autoritatea Rutieră Română, a fost gestionată de Consiliul Judeţean Cluj. Traseul Cluj-Napoca - Floreşti şi Cetatea Fetei - Floreşti au fost câştigate de firma Fany. Contractul firmelor câştigătoare ale licitaţiei din 2098 expiră în luna aprilie a acestui an.

De subliniat că hotârârea Consiliului Local Floreşti vine în contexul în care pe 20 iulie Autoritatea Rutieră Română a anunţat că, în urma unei sentinţe a Curţii de Apel Galaţi, prin care s-a dispus suspendarea unor puncte dintr-un Ordin al Ministerului Transporturilor din 2012, ce vizau inclusiv „două din criteriile de evaluare a punctajelor în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean" ARR „suspendă temporar calendarul privind atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport interjudeţean 2013-2019, urmând a comunica data la care se va relua procedura de atribuire".

UPDATE Conform directorului RATUC, Liviu Neag, decizia de principiu cu privire la preluarea de către RATUC a traseului ce leagă Clujul de Floreşti, dar şi de alte comune din jur a fost luată în cadrul unei şedinţe a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj-Napoca, iar hotărârea Consiliului Local Floreşti este în condordanţă cu decizia respectivă. Conform lui Neag, dezvoltarea serviciilor în zona metropolitană este în condordanţă cu prevederile legislative europene, dar şi autohtone, cu privire la încurajarea dezvoltării asocierii între localităţi, lucru valabil inclusiv pentru accesarea fondurilor europene începând cu 2014-2020. Directorul RATUC a precizat că odată cu încheierea contractului operatorului actual de pe ruta Floreşti-Cluj şi oferirea de către asociaţie a unei soluţii alternative, traseul respevtiv va trece din registrul judeţean în cel al zonei metropolitane, fără necesitatea unei licitaţii. "Există o prevedere expresă, conform căreia (transportul, n.red.) se încredinţează operatorului de reşedinţă", a precizat Liviu Neag.

UPDATE 2 Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu a precizat că forul judeţean va promova traseele aprobate recent. Conform lui traseele respective vor fi licitate ca trasee judeţen. "Vom merge pe traseele aprobate în şedinţa Consiliului Judeţean şi acestea vor fi licitate. Este şi normal să fie trasee judeţene pentru că parcurg drumuri naţionale şi judeţene", a precizat Uioreanu. El a specificat că nu ştie nimic de o posbiliă decizie Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană, dar nici de hotărârea Consiliului Local Floreşti.

Plenul Consiliul Judeţean Cluj a aprobat în 19 decembrie 2012, prin hotărârea nr. 328, Programul de transport public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean pe anii 2013 - 2019. Anexa hotărârii amintite include programul detaliat al curselor, pe fiecare din traseele judeţene. Între traseele respectiv este inclus şi Cluj - Floreşti, respectiv Cluj- Floreşti, cartier Cetatea Fetei. Ca noutate apare traseul Cluj - Florşti Pollus Center.

 

 

 

Comenteaza