Consiliul Judeţean înfiinţează două societăţi

Consiliul Judeţean înfiinţează două societăţi
Pentru ca peste 400 de oameni să nu rămână pe drumuri, CJ a decis să transforme Direcţia de Pază şi Ordine şi Serviciul Public de Protecţie a Plantelor în societăţi comerciale.
Direcţia Judeţeană de Pază şi Ordine are 396 de angajaţi, iar Serviciul Public de Protecţie a Plantelor, 23. Ambele funcţionează în cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Cluj. Conform ordonanţei de guvern care dispune reducerea personalului din administraţia publică, CJ avea ca alternativă dizolvarea acestor servicii. Preşedintele Alin Tişe a precizat că a optat pentru reorganizarea lor în societăţi comerciale pentru a “salva” o bună parte din locurile de muncă.

Decizia guvernului de a face restructurări în administraţia locală părea, la prima vedere, că nu va afecta şi Clujul. Primăria Cluj-Napoca s-a “salvat”, organigrama propusă spre aprobare la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici fiind aprobată fără modificări. Edilul Sorin Apostu preciza că numărul posturilor este deja la limita minimă, astfel încât nu se impun restructurări.

“Noi am făcut la timp toate modificările de care era nevoie. Au fost o serie de servicii din cadrul Direcţiei Tehnice care au fost externalizate încă de acum câţiva ani. E vorba de salubrizarea stradală şi de salubritatea menajeră. Ambele au fost concesionate societăţilor Brantner&Veres şi Rosal Grup. Spaţiile verzi au fost, de asemenea, concesionate societăţilor Rasimo şi Rosal. Nu în ultimul rând, serviciul de deratizare şi dezinsecţie a fost atribuit societăţii Coral Impex, iar iluminatul public a fost cedat companiei Siemens. Astfel că acum nu am întâmpinat nici o problemă, fiind în grafic cu numărul de posturi pe care le avem ocupate”, a spus primarul.

În schimb, CJ se vede obligat să facă o serie de schimbări în cadrul unor servicii pe care le are în subordine, astfel încât să respecte norma de posturi impusă de la centru. “Delegaţia noastră s-a prezentat la Bucureşti cu organigrama CJ şi aceasta a fost aprobată. De la Ministerul Culturii ni s-a impus să nu ne atingem de instituţiile de cultură pe care le avem în subordine, în special de Filarmonica de Stat Transilvania şi de Teatrul de Păpuşi Puck. Chiar dacă iniţial am decis să luăm măsuri cel puţin în ceea ce îi priveşte pe angajaţii care deţin cumul de salarii, am hotărât că nu trebuie să intre în calcul nici revista Tribuna, nici Muvelodes şi nici celelalte instituţii de cultură, muzee, biblioteca etc.”, a precizat Tişe.

Într-o situaţie delicată se află, totuşi, Direcţia Judeţeană de Pază şi Ordine şi Serviciul Public de Protecţie a Plantelor, aflate sub autoritatea CJ. “Prima structură numără 396 de angajaţi, iar cea de-a doua, doar 23. Voi face tot ce se poate pentru a salva aceste locuri de muncă. Am analizat situaţia şi am decis că cel mai indicat ar fi ca aceste structuri să fie transformate în societăţi comerciale. Oricum, cel puţin în cazul Direcţiei de Pază şi Ordine, şi până acum veniturile au fost asigurate prin autofinanţare. Cred că pe viitor această structură se va putea descurca bine ca societate comercială. La fel o va face şi Serviciul Public de Protecţie a Plantelor”, a explicat Tişe.

Şeful Direcţiei de Pază şi Ordine, Adriana Sabou, a confirmat că bugetul anual, de aproximativ 600.000 de lei, este asigurat din surse proprii ale direcţiei. “Noi avem contracte încheiate cu diverse instituţii, din care reuşim să ne asigurăm finanţarea. Mi s-a comunicat că urmează să fim reorganizaţi, pentru că altfel s-ar fi ajuns la concedieri. Administraţia judeţeană va deveni acţionar unic al societăţii noastre. Încă nu ştiu exact cum se va proceda, ce schimbări vor fi, am înţeles că decizia finală se va lua în următoarea şedinţă a CJ. Tot ce sper este să nu fie daţi afară oameni”, a spus Adriana Sabou. Conducerea Serviciului Public de Protecţie a Plantelor nu a putut fi contactată pentru a oferi detalii despre procesul de reorganizare.

Comenteaza