Copiii, da, părinții, ba. Mămicile vor fi date jos din autobuzele școlare

Copiii, da, părinții, ba. Mămicile vor fi date jos din autobuzele școlare

Primăria a anunțat că, de luni, în autobuzele școlare vor putea urca doar elevii. Noutatea este că au acces și profesorii.

 

Primăria clujeană trage primele concluzii după ce, de marți, s-a introdus transportul școlar dedicat elevilor de clasele 0-4 de la Liceele Avram Iancu și Nicolae Bălcescu. Prima și cea mai importantă este că, de luni, copiii vor trebui să meargă la școală neînsoțiți. Ei vor fi supravegheați de reprezentanți ai Poliției Locale.

”Până luni vom face o analiză; cel mai probabil, vom restricționa accesul părinților în autobuzele școlare. Acestea nu sunt destinate părinților, ci copiilor din clasele 0-4. Sigur că, dacă un copil din clasele 0-4 are un frate din clase mai mari, va putea folosi vehiculele dedicate; ar fi culmea ca părinții să își trimită un copil cu autobuzul, iar pe altul să îl aducă ei cu mașina”, a spus viceprimarul Dan Tarcea, la Realitatea FM.


175

de elevi au ales miercuri să meargă la școală cu autobuzele dedicate. E o creștere de 25% față de ziua de marți, când au optat pentru vehiculele CTP 129 de copii, care au fost însoțiți de 38 de părinți și bunici.


Pe de altă parte, primăria a acceptat să permită și unor cadre didactice să meargă cu autobuzele școlare. Este vorba despre învățătorii de la clasele 0-4. ”Ne vor ajuta să supraveghem copii”, a subliniat Tarcea.

Soluția e bună, întrucât în curțile școlilor există locuri unde elevii sunt obligați să se joace printre mașinile profesorilor. Nu e stabilit dacă profesorii vor avea nevoie de abonament sau nu; Consiliul Local a oferit facilități copiilor, dar nu există nicio prevedere legată de gratuitate pentru cadrele didactice.

Miercuri, Compania de Transport Public (CTP) a introdus și autobuze mai încăpătoare, care au și un număr mai mare de locuri pe scaune. Sunt 900 de copii în clasele 0-4 la cele două școli, iar capacitatea celor cinci autobuze este de cel mult 500 de locuri, majoritatea în picioare.

Efectele transportului școlar se observă ușor în trafic, care s-a ”înmuiat” în preajma celor două școli incluse în proiect, la ora începerii cursurilor. ”Gândiți-vă că o mașină ocupă circa 7 m în trafic. Dacă am reușit să reducem cu 100 de mașini traficul din zona școlilor, asta înseamnă că am eliberat 700 m pe străzile Clujului”, a declarat viceprimarul.

Comenteaza