Foto Cum e să mergi cu noul autobuz public din Cluj-Napoca spre Cheile Turzii

De curând, CTP a introdus o linie de transport public Cluj-Napoca - Petrestii de Jos, localitate care se află în apropiere de Cheile Turzii. Activistul Adrian Dohotaru a relatat experiență de a călători în weekend spre destinația turistică cu nouă cursa CTP.

''Am venit prima dată cu transport public în Cheile Turzii din Cluj, pe la Petreștii de Jos. E prima cursă CTP spre Cheile Turzii cu autobuzul, inainte era microbuz, dar numarul de doritori a depășit capacitatea microbuzului, am alarmat preventiv conducerea CTP și a trimis autobuz, motiv pentru care le mulțumesc pentru promptitudine.

Cum am insistat pentru transport public în astfel de locații turistice, punctez câteva aspecte care pot fi îmbunătățite:

- autobuze in weekend în sezonul estival, nu microbuze. Nu doar în Chei, ci si la lacurile din amonte de Someșul nostru, Gilău, Someșul Cald, Tarnița, Beliș, plus alte locații turistice din județ.
- cuplarea transportului public cu infrastructura de loisir, inclusiv pontoane publice și terase alături de operatori privați pentru a convinge soferii sa renunte la masina ca pot sa bea o bere la lacuri. Dar dincolo de anecdota cu bere, daca ai infrastructură publica de relaxare, ai si oameni. De pilda, pe partea cu Petrestii de Jos, nu in Chei care trebuie protejate, ci lângă, nu am gasit deschis magazin, terasa etc.
- mediatizarea rutelor pentru clujeni si turisti, inclusiv cu firme de publicitate, daca nu pot instituțiile publice.
- cresterea frecventei drumurilor in timpul săptămânii pentru rezidentii din astfel de zone si secundar pentru turisti chiar daca sunt pe pierdere cursele în prima etapa. Mobilitatea e un serviciu public. Miza e ca prin educatie, care durează, sa oferim servicii alternative pentru a-i scoate pe oamenii din traficul auto prin astfel de metode incluzive. M-am intalnit in autobuz cu pensionari, copii, oameni care din diverse motive prefera sa nu șofeze, lucru care nu trebuie perceput ca handicap, ci drept cea mai etică alegere in orașele noastre poluate si mai extins la nivel metropolitan.

Nu am nicio indoiala ca transportul public electric, plus infrastructură pentru piste si alei pietonale e viitorul mobilității. De aceea, trebuie insistat pana iese, nu abandonat, așa cum CTP din lipsa de persoane care sa faca naveta, a renunțat în timpul săptămânii la o cursă'', scrie acesta.

Comenteaza