Curentul anti-metrou ia avans la Cluj-Napoca

Curentul anti-metrou ia avans la Cluj-Napoca
| Foto: https://www.clujeni.com/

Fără un transport public inteligent Clujul se va sufoca în scurt timp. În fiecare dimineaţă şoferii postează imagini cu traficul infernal din oraş sau de la intrările în oraş. Totuşi curentul anti-metrou prinde putere la Cluj.

310 milioane de euro ar urma să revină Clujului, prin PNRR, pentru realizarea a 9 staţii de metrou, până la finalul anului 2026. Însă, tot mai mulţi clujeni se arată supărați că se bagă bani în metrou și nu se bagă bani în străzi, cât mai mari, cât mai largi.

Degeaba li se spune că viitorul este al transportului în comun. Ei nu și nu. Și-au cumpărat două mașini de familie și au pretenția ca Primăria să le dea locuri de parcare, obligatoriu gratuite, și să li se facă străzi. Iar dacă nu este loc să se taie din trotuare, oricum parchează ca nesimțiții pe ele, a scris clujcapitala.ro

Însă curentul anti-metrou se încheagă încet, încet. "Prieteni! Haideți să ne unim și să boicotăm împotriva construirii metroului de Cluj! Trebuie să se construiască centura inel a orașului și prelungirea liniei de tramvai! Haideți să protestăm împotriva acestui dezmăț cu fonduri europene! Clujul are alte priorități", scrie Alex Doitera pe pagina de Facebook Clujul Civic.  #îmivreauClujulînapoi! este tag-ul postării, iar povestea despre dacă e nevoie sau nu de metrou în Cluj-Napoca se regăseşte în tot mau multe comentarii de pe Clujul Civic. 

"Facem metrou la Cluj vom face metroul, etc. Mai concis, cine-l face? Care Firme? Din ce ţară? Că doar nu din România...", întreabă unii. 

De ce se opun unii clujeni construirii metroului de Cluj?

"Pentru că nu există un plan de mobilitate care să raspundă provocării Clujului celui 1 milion de locuitori. Credeţi că un milion de oameni vor locui în zona Floreşti - Cluj-Napoca? Încă din start, proiectul nu prevede conectarea aeroportului. Vii cu trenul în Cluj, din gară iei metroul până la IRA, de acolo autobuzul sau trenul metropolitan şi mai mergi un pic pe jos.

Pentru că alte proiecte duse "la bun sfârşit" de Boc s-au dovedit a fi gândite greşit:
- centura Apahida Vâlcele. De ce nu a fost construită până la autostradă? Ar fi rezolvat şi problema de Turda, nu ar fi existat trafic restricţionat prin Tureni şi alte sate...
- transportul metropolitan este o mizerie. Sate în care CTP a fost impus sunt acum la mâna unui primar şi a unui director, ambii considerând că e normal să facă profit pe seama proştilor. Aceiaşi proşti cărora le cere să nu vină cu maşina în oraş.
- pentru că pista de biciclete, aia de duce în Apahida eate încă din prima zi nefuncţională. Şi nu diar din cauza zonei Pata Rât, ci pentru că jumătate din an este inundată", răspunde un clujean sătul de metrou înainte ca acesta să ia formă. 

Comenteaza