De ce nu a publicat Dan Şova contractul cu Bechtel: nu-l găseşte!

De ce nu a publicat Dan Şova contractul cu Bechtel: nu-l găseşte!
Contractul dintre statul român şi compania Bechtel nu a fost dat publicităţii pentru că originalul e de negăsit.

"Există copii atât în română, cât şi în engleză. E vorba de o chestiune formală. Ca să poţi să aplici ştampila trebuie să ai varianta originală. Mi-e foarte greu să mă pronunţ pentru că a fost mereu in custodia Ministerului Transporturilor, nu ştiu cum au procedat. Când am zis desecretizăm, nu l-au găsit. Probabil îl vor găsi în câteva zile. Dacă nu mi-aş fi luat angajamentul că îl public pe 30 iulie, aş mai fi aşteptat.

Aştept câteva zile să apară şi varianta originală din 2003. Doar nu ne putem aŞtepta decât la surprize plăcute. Vom vedea cum în timpul ministeriatului Mitrea a semnat contract pe formă fixă. Prin modificările din 2005, făcute la cererea mininistrului Transporturilor sub îndrumarea lui Traian Băsescu s-a ajuns de la 2,2 miliarde la 9,6 miliarde", a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Şova.

Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International au fost publicate marţi pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Documentele sunt disponibile la adresa www.dpiis.ro, secţiunea "Informaţii publice". Dintre documente lipseşte chiar contractul, fiind publicate însă mai multe acorduri de modificare a contractului precum şi acordul de reziliere.

Ordinul privind declasificarea acestor documente a fost publicat în Monitorul Oficial la 5 iulie şi a fost semnat de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi secretarul general al Guvernului, Ion Moraru.

Şova a anunţat la finele lunii mai că a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

 

Etichete
Comenteaza