De ce NU s-a scos toată centura metropolitană la licitație. Boc: "Atât s-a putut"

De ce NU s-a scos toată centura metropolitană la licitație. Boc: "Atât s-a putut"

Traseul centurii metropolitane din Cluj-Napoca, de la Florești la Apahida, a fost scos la licitație. Mai rămâne faza a doua - Gilău - Florești și conexiunea cu A3 - pentru care se caută încă finanțare. 

"Avem 1 miliard de euro asigurați, mai e nevoie de 419 milioane de euro pentru cap și coadă. Atât s-a putut, nu-i numa Clujul în țara asta, acuma căutăm soluții de finanțare pentru faza 2, de capete", a spus edilul Emil Boc, la radio.

  • "PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 - TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE) - Valoare intre : 1.191.786.431,89  si 1.352.781.767,14 lei (bani proveniti din Programul Operational Transport POT 2021-2027), termen de executie 48 luni, data depunere oferte: 6.04.2023.
  • "PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 - TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii). Valoare intre: 1.877.828.310,44  si 2.136.297.421,44  lei (bani proveniti din Programul Operational Transport POT 2021-2027), termen de executie 48 luni, data depunere oferte: 5.04.2023.
  • ''Proiectarea și execuția modernizării Drumului Național 1 la Florești, prima etapă a proiectului TransRegio Feleac- centura Metropolitană Cluj Napoca''. Contractul de proiectare este estimat între 102.321.471,60 și 120.925.375,53 lei, fondurile provenind din Programul Operațional Transport POT 2021-2027. Data limită de depunere a ofertelor este 09.03.2023, ora 15:00.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). 

Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Comenteaza