Foto Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj

Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Desant PSD la podul ce trece autostrada peste Someş. Când va fi inaugurată autostrada "muzeu" de lângă Cluj

Lideri ai PSD Cluj, prefectul judeţului şi reprezentanţii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) inspectează, la această oră, şantierul podului peste Someș, a cărui finalizare va deschide traficul rutier pe tronsonul de autostradă Gilău – Nădășelu, în lungime de 8,7 kilometri.

Pe şantierul bucăţii din Autostrada Transilvania au ajuns prefectul judeţului, Ioan Aurel Cherecheș, preşedintele interimar al PSD Cluj, deputatul Horia Nasra, senatorul PSD Vasile Ilea, deputatul PSD Cornel Itu, consilierul judeţean PSD Remus Lăpuşan şi consilierul local PSD Dan Morar, dar şi Radu Băruță, directorul DRDP Cluj.

Reprezentantul constructorului Tirrena Scavi, Andrea Barsanti, a explicat că joi, 6 septembrie, se toarnă stratul de uzură pe calea de rulare dreaptă, iar în zilele următoare va urma calea stângă, ulterior va fi nevoie de o săpămână pentru trasarea marcajelor rutiere şi pentru instalarea semnelor de circulaţie.

Italianul a mai spus că a durat trei luni pentru ca Hidroelectrica să predea bazinul Someşului şi că a fost nevoie să devieze râul de două ori. Constructorul este de părere că lucrările vor fi finalizare în 25-26 septembrie 2018, iar CNAIR va putea face recepţia finală în 29 septembrie 2018. 

Cele mai mari grinzi din România, montate cu o macara "monstru"

Cea mai grea sarcină a constructorului Tirrena Scavi a fost montarea, în premieră în România, a 64 de grinzi a câte 170 de tone şi 40 m lungime fiecare. Acest lucru a fost posibil cu ajutorul Macaralei Liebherr LR1600/2, care poate ridica sarcini de până la 600 tone, poreclită "Monstrul". Mai multe detalii AICI! 

Poza noua 06.09.2018

Recepţia CNAIR, finele lui septembrie – începutul lui octombrie

Purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, declara pentru ZIUA de CLUJ, că în 10 septembrie, la Gilău, va ajunge o comisie care va analiza ce s-a făcut până acum. Se vor formula eventuale cerințe suplimentare, care să poată fi terminate până la venirea unei alte comisii, cea de recepție. Speranța CNAIR este ca podul să poată fi dat în folosință la finele lui septembrie – începutul lui octombrie.

Istoria podului peste Someş este veche

El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Autostrada "muzeu"

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017. 

 

Comenteaza