Duelul plângerilor penale la DNA. ANRMAP a verificat CJ Cluj pentru un contract legat de Centrul de Deşeuri

Duelul plângerilor penale la DNA. ANRMAP a verificat CJ Cluj pentru un contract legat de Centrul de Deşeuri
Autorităţile statului continuă să facă investigaţii asupra proiectului Centrului Ecologic de Deşeuri din Feleacu, finanţat în principal din fonduri europene şi a cărui construcţie se află în mare întârziere. Ziua de Cluj a intrat recent în posesia unui Raport de Control făcut de Autoritatea de Monitorizare a Achiziţiilor Publice la CJ Cluj, care a fost trimis şi la DNA Cluj.

Ziua de Cluj vă informa în exclusivitate în urmă cu două luni despre faptul că la DNA şi Departamentul de Luptă Antifraudă ( DLAF - care investighează proiectele finanţate de Uniunea Europeană) a fost depusă o plângere penală făcută de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj, îndreptată împotriva titularilor contractului de execuţie a Centrului de Management Integrat al Deşeurilor (CMID), firmele Atzwanger S.p.A. - Ladurner Impianti - Confort - Vel Service (denumite sintetic Antreprenor), împotriva membrilor asocierii subcontractante (Subantreprenor) - Construcţii Napoca, Napocamin, Panpetrol Com SRl, cât şi a societăţii care trebuia să supervizeze contractele de lucrări, Tahal Consulting Engineers.

Oficialii CJ Cluj invocau în demersul lor rezultatele unei expertize tehnice nr. 101 din 2014, ale căror concluzii relevă că toate cele trei părţi implicate în construcţia CMID, antreprenorul, proiectantul şi inginerul (firma care trebuia să supervizeze lucrările) au diferite responsabilităţi în situaţia actuală a şantierului centrului ecologic din Feleacu.

Plângerea penală a fost făcută după ce CJ a reziliat contractul cu asocierea dintre firmele Atzwanger - Ladurner Impianti - Confort SA - Vel Service pentru construcţia CMID.

În aceeaşi perioadă la DNA a mai fost depusă o altă plângere penală de către consilierul judeţean Mihai Seplecan (PNL), care cerea să fie verificat modul în care au acţionat decidenţii forului judeţean în implementarea proiectului Centrului Integrat de Management al Deşeurilor şi dacă se poate vorbi în cazul lor de infracţiunea de abuz în serviciu.

Consilierul judeţean mai afirma că există suspiciuni de nelegalitate cu privire la modul în care au fost încheiate unele contracte de achiziţii publice pentru acest proiect.

Ziua de Cluj a cerut părerea ambelor părţi, protagoniste în acest duel al plângerilor penale, despre stadiul acestor demersuri juridice şi ce a urmat după depunerea lor.

Consilierul Judeţean Mihai Seplecan a declarat că după depunerea plângerii nu a mai primit alte înştiinţări oficiale de la procurori. Mihai Seplecan a ţinut să precizeze că nu are nimic personal cu nimeni din conducerea CJ Cluj, dar vrea să afle de ce s-a ajuns în această situaţie de întârziere a proiectului şi cine sunt responsabili pentru asta.

Reprezentanţii CJ Cluj au informat că Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice ( ANRMAP) a efectuat un control la forul judeţean în urma „sesizărilor a două persoane fizice", iar ANRMAP a transmis rezultatul verificărilor şi la DNA Cluj.

Potrivit Raportului de Control al ANRMAP, Autoritatea a efectuat o „procedură de supraveghere la UAT judeţul Cluj în perioada 02.02.2015 - 06.02.2015", pentru a verifica „Dosarul achiziţiei publice privind modul de atribuire a Contractului de Servicii nr. 59/19978/27.11.2012 având ca obiect „Asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul derulării execuţiei lucrărilor pentru proiectul Sistem de Management integrat al deşeurilor în judeţul Cluj." (Foto)

ANRMAP a verificat procedura de achiziţie a acestui contract, în valoare de 403.913, 32 lei fără TVA, respectiv negocierea fără publicarea iniţială a unui anunţ de participare, conform articolului 122, litera b) din OUG nr. 34/2006.

La capitolul „Concluzii" al Raportului de Control ANRMAP, se afirmă că „ (...) nu s-au constatat încălcări / neconformităţi în raport cu prevederile legale în materia achiziţiilor publice, cu privire la modul de atribuire a Contractului de Servicii nr. 59/19978/27.11.2012 având ca obiect „Asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul derulării execuţiei lucrărilor pentru proiectul Sistem de Management integrat al deşeurilor în judeţul Cluj." (Foto)

Tot în concluziile raportului de control se arată că o copie „se transmite la Direcţia Naţională Anticorupţie - Serviciul Teritorial Cluj, în urma solicitării acestei instituţii."

Inspectorii ANRMAP mai notează că raportul de control a fost întocmit pe baza documentelor puse la dispoziţie de autoritatea contractantă ( n. red. - CJ Cluj).

Menţionăm că echipa de control ANRMAP nu-şi asumă răspunderea pentru situaţia în care autoritatea contractantă furnizează informaţii şi/sau documente incorecte, incomplete şi/sau false", mai afirmă inspectorii autorităţii.

Potrivit echipei de implementare a proiectului Centrului Ecologic de Deşeuri, în perioada următoare, urgenţa cea mai mare o reprezintă finalizarea părţii de sus a proiectului ( FIDIC GALBEN), care este realizată în proporţie de 75 la sută şi unde lucrările trebuie încheiate până la sfârşitul anului, pentru a nu pierde finanţarea europeană. Aici, în urma unei expertize tehnice realizată de Universitatea Tehnică Cluj, proiectantul va stabili ce trebuie remediat de vechiul constructor şi ce mai trebuie scos la licitaţie.

Partea de jos a CMID, urmează să fie împărţită în două, şi finalizată de-abia în 2016, cu acordul Ministerului Fondurilor Europene şi al Comisiei Europene.

Potrivit echipei de management a proiectului din partea CJ Cluj, pentru cele două părţi ale CMID, Celula depozitare şi zonă administrativă - FIDIC ROŞU şi Zona Tehnică - FIDIC GALBEN, valoarea totală a contractului este de 107.520.112,98 lei din care a fost decontată până la data de 08.12.2014 suma de 61.159.975,11 lei.

 

 

Comenteaza