Electrificarea şi reabilitarea liniei de tren până la frontieră trebuie realizată până în 2026. Peste 3 miliarde lei doar pentru partea din Cluj

Electrificarea şi reabilitarea liniei de tren până la frontieră trebuie realizată până în 2026. Peste 3 miliarde lei doar pentru partea din Cluj

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, miercuri, aprobarea indicatorilor pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Obiectivul este finanţat prin PNRR şi trebuie realizat până în 2026.

”Am aprobat astăzi în Guvern indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor -Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Este un proiect de interes naţional finanţat din PNRR, cu termen limită de realizare anul 2026”, a transmis, miercuri, Sorin Grindeanu.  

Potrivit ministrului, prin acest proiect se vor realiza 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea staţiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podeţelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea calităţii terasamentelor, desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate.  

 În plus, se are în vedere realizarea de construcţii aferente activităţii de întreţinere, revizie şi reparaţii a instalaţiilor fixe de tracţiune electrică şi a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în staţiile Ciucea şi Oradea, realizarea de clădiri de mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca, Ciucea şi Oradea şi reabilitarea şi modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. şi asigurarea facilităţilor călătorilor (inclusiv a persoanelor cu mobilitate redusă) şi personalului CFR. 

”Obiectivul, împărţit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare şi execuţie lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanţei şi situaţiilor diverse şi neprevăzute”, a mai transmis ministrul.  

Potrivit lui Grindeanu:  

lotul 1: Cluj - Aghireş - 1,50 miliarde de lei, fără TVA 
lotul 2: Aghireş – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA 
lotul 3: Poieni - Aleşd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA 
lotul 4: Aleşd - Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA 

Proiectarea şi execuţia lucrărilor va dura 3 ani şi 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitaţie. 
 
 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza