Foto "Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Cluj

"Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Cluj
| Foto: https://www.facebook.com/CNAIRSA
"Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și
"Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și
"Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și
"Eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Strabag a ajuns la aproape 50% pe ”ciotul” de 16 km de pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și

500 de drumari lucrează pentru a avea o autostradă completă între Cluj (Gilău) și Târgu Mureș până la sfârșitul anului. Lucrările la Autostrada Transilvania au început acum 20 de ani, în 2003, când lucrarea era atribuită Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA.

Antreprenorul Strabag a ajuns la aproape 50% pe șantierul lotului Chețani – Câmpia Turzii, tronsonul de 16 kilometri care lipsește pentru a avea autostradă completă între Târgu Mureș și Cluj-Napoca (Gilău), transmite economedia.ro

În trei luni de la redeschiderea șantierului, constructorul a avut un progres de 14% din contract (61% rest de executat) respectiv 8,4% raportat la întregul proiect și intră în plin sezon de construcții cu șantierul ajuns la aproximativ 48% ceea ce ar putea permite deschiderea circulației în decembrie, înainte de termen, doar în condițiile de toamnă lungă și cu temperaturi care să permită așternerea stratului final de asfalt.

CNAIR anunță o mobilizare de 500 de drumari și 250 de camioane și utilaje pe acest tronson. Directorul Direcției de Implementare Proiecte, Felician Cerneștean, a verificat șantierul dintre Chețani și Câmpia Turzii, fostul „lot Straco”. „O echipă de specialiști din cadrul CNAIR s-a deplasat pentru verificarea stadiilor din teren, conform prevederilor contractuale.

Podețe:
– Se execută lucrări la toate cele 34 de podețe în diferite etape de execuție;
– Se realizează umpluturi din material granular în jurul podețelor montate.

Structuri:
– Au fost montate grinzile la pasajul pe autostradă peste breteaua A a nodului rutier Chețani, km. 21+890;
– Se cofrează și armează placa de suprabetonare la pasajul pe autostradă peste breteaua A a nodului rutier Chețani, km. 21+890;
– Cofrare și armare placă suprabetonare pe partea dreaptă la pasajul pe autostradă peste DN15, km. 22+641;
– Armare și cofrare placă de suprabetonare la pasajul pe DN15 peste autostradă, km. 26+150;
– Montare predale din beton la pasajul pe autostradă peste DN15, km. 28+490;
– Demolare cap piloți la pila de la podul pe autostradă peste râul Arieș, km. 36+496;
– Armare și cofrare placă de suprabetonare la pasajul pe DN15 peste autostradă, km. 37+190.

În șantier sunt mobilizați un număr de 500 de muncitori, 150 de autocamioane și 100 de utilaje. Durată: 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție; Stadiu: 14% (din restul de executat), 39% (la momentul rezilierii). Antreprenorul a început etapa de execuție în februarie 2023”, a transmis luni CNAIR.

Autostrada eşecului

Amintim că lucrările la autostrada Transilvania au început în 2003, când lucrarea era atribuită Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA. Cum statul a decontat cu întârziere lucrările, compania a avansat lent şi a oprit aproape în totalitate investiţia în 2011. În 2013, după ce cheltuise 1,4 miliarde euro, CNADNR i-a reziliat definitiv contractul și a despăgubit firma cu 37 de milioane euro. 

Compania de Drumuri a semnat în toamna anului trecut cu Asocierea Strabag-Geiger Transilvania contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor (rest de executat) pe lotul Chețani (Mureș) – Câmpia Turzii (județul Cluj), oferta fiind de 420 de milioane lei, iar durata de 21 de luni, trei luni proiectare și 18 luni execuție. La rezilierea contractului cu Straco, progresul fizic era de 38%, dar cu mare parte din structuri ridicate. Pe acest lot vor fi construite două poduri, șapte pasaje și un nod rutier la Chețani, în județul Mureș. Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,7 km.

Comenteaza