Extinderea transportului în comun, amânată din nou
- Scris de Luminita Silea
- 24 Oct 2012, 23:57
- Administraţie
- Ascultă știrea

Timp de două luni, cetăţenii din Bună Ziua s-au plâns că nu se lucrează la trotuarele promise de primărie, că iluminatul minune montat pe stradă nu funcţionează şi că transportul în comun comportă deficienţe. Boc a rezistat să nu iasă pe teren. Aceasta până ieri când primarul a descins pe stradă ca să arate că se lucrează, cu candidatul la alegerile parlamentare din colegiu, Daniel Buda. Oficialul a folosit prilejul ca să asigure cetăţenii că are un plan pentru modernizarea zonelor de transport în comun din oraş, unul integrat pe care Regiea Autonomă de Transport Public Călători (RATUC) i-l va prezenta, conform unei cereri pe care a adresat-o regiei. Viaţă de navetişti: aşa trăiesc locuitorii cartierului Bună Ziua din Cluj-Napoca, în cazul în care nu au maşini. Singura cursă care deserveşte întreg cartierul e linia de autobuz 21, care în afara orelor de vârf circulă doar de două ori pe oră. Această problemă a locuitorilor din Pipera Clujului a ajuns în atenţia lui Boc, la vizita pe care edilul a organizat-o ieri pentru a demostra că îşi ţine promisiunile şi că se lucrează la trotuarele de pe artere Bună Ziua. Cetăţenii au cerut în repetate rânduri soluţii pentru eficientizarea transportului în comun în cartierul Bună Ziua, iar primarului le-a răspuns în sfârşit: a cerut RATUC un plan integrat pentru modernizarea transportului public din oraş (inclusiv pentru Bună Ziua şi Colonia Borhanci). "Am cerut RATUC să propună un plan integrat pentru modernizarea zonelor de transport în comun inclusiv Bună Ziua şi Borhanci", a spus ieri primarul Emil Boc. Întrebat care sunt variantele de lucru, Boc a răspuns că va da răspunsul doar luni. În acest moment cartierul e deservit de o singură linie de transport în comun, linia de autobuz 21, care circulă, în medie, o dată la fiecare jumătate de oră, iar în weekend - o dată la fiecare 50 de minute. Linia 21, care porneşte din piaţa Mihai Viteazu, are o lungime de 8,6 kilometri, parcurşi în medie în 51 de minute.
În schimb, pentru transportul în comun de pe strada Mehedinţi, din cartierul Mănăştur, aşteptat de ani de zile şi aflat pe lista de promisiuni ale administraţiei locale, soluţia Boc o reprezintă microbuze care să transporte persoanele în vârstă până la staţiile de troleibuz de pe străzile Primăverii şi Islazului."Vom încerca să introducem măcar microbuze care să-i ducă pe cei mai în vârstă din vârful dealului până la staţiile de transport în comun", a precizat Boc, adăugând că primăria va găsi o soluţie într-un final. "Analizăm mai multe variante de lucru. Situaţia e complicată din cauza străzii foarte înguste şi a numărului mare de maşini", a completat primarul.
Strada Mehedinţi e cea mai aglomerată arteră a oraşului, cu 10.000 de locuitori şi mii de maşini, după cum chiar oficialii primăriei susţineau. Numărul redus de locuri de parcare face ca ambele trotuare să fie ocupate, pe întreaga lungime a străzii, de automobile. Primăria anunţase în urmă cu doi ani că transportul în comun pe această stradă va fi introdus după inaugurarea parkingului de pe strada Primăverii, gata în 2010, după care că va fi introdus după deschiderea celui din vecinătatea terenurilor de sport ale cartierului, finalizat în august.
Vizita de ieri de pe şantierul de modernizare a arterei Bună Ziua a primarului Emil Boc a fost acompaniată şi de deputatul PDL, Daniel Buda (candidat la alegerile parlamentare din decembrie în colegiul 2 care include şi locuitorii de pe strada Bună Ziua). Cu aşa o companie, primarul a declarat că trotuarele şi iluminatul vor fi rezolvate până la începutul lui noiembrie. În schimb, asfaltarea străzii va fi terminată, cel mai probabil, la final de an, pentru că aceasta este partea care ţine de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP) ce are probleme cu o contestaţie la licitaţia organizată pentru a face posibilă modernizarea părţii carosabile. "Să fiu sincer, nu pot să spun că este rea-credinţă din partea lor, dimpotrivă, au făcut licitaţia, dar s-au lovit de contestaţii. Sperăm ca artera să fie asfaltată până la finalul anului, conform angajamentului pe care şi l-au luat", a declarat Emil Boc.
Pentru trotuare, firma Diferit va încasa aproximativ 600.000 de lei (suma în care intră suplimentarea de toamnă de 95.000 de lei, anunţată de Boc săptămâna trecută, pentru continuarea lucrărilor la trotuare, sistate de câteva luni, n. red.), iar în ceea ce priveşte iluminatul public s-au consumat 115.000 de lei. Boc a mai precizat ieri că s-au mai achitat încă 19.000 de lei către Electrica pentru a achiziţiona un aparat de mare putere care să asigure intensitatea curentului electric pe toată artera.
Administraţia locală clujeană şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj au pus la punct din februarie 2012 un grafic comun pentru reabilitarea şi echiparea cu reţea de iluminat public a străzilor Bună Ziua şi Fagului. Ambele lucrări urmau să fie gata în luna septembrie. Conform înţelegerii din primărie şi DRDP, arterele Bună Ziua şi Fagului (un traseu de 2,8 km) urmau să fie asfaltate/reparate până în luna septembrie, iar iluminatul public, să fie funcţional din vara acestui an.