Foame de bani. Primăria ”tapează” agențiile de publicitate

Foame de bani. Primăria ”tapează” agențiile de publicitate
Mesh pe suprafață vitrată și panou de mari dimensiuni într-o zonă ”uitată” în afara zonei de publicitate restrânsă.

Se scot la licitație, după nouă ani, spațiile publicitare din Cluj. Prețurile sunt piperate.

 

Primăria organizează o licitație cu strigare pentru panourile publicitare stradale din oraș. Miercuri, tarifele minime vor fi dezbătute în ședința de Consiliu Local. Înainte de toate, concluzia: prețul publicității stradale va exploda.


Există o listă de 42 de panouri publicitare amplasate în municipiu, majoritatea în cartiere. Dacă deliberativul local va vota proiectul în forma propusă de aparatul municipalității, licitația va pleca de la 100 de lei/metru pătrat/zi la unele dintre panouri și de la 155 lei/mp/zi la altele.


Unii advertiseri nu au știut cum se face calculul. Ei bine, la fel ca la precedenta licitație, este amprenta umbrei perpedinculare (lungimea laturii paralele cu solul înmulțită cu grosimea). Tocmai pe acest principiu, cele mai multe panouri sunt înguste, aproximativ 15 centimetri, care se înmulțește cu o lungime de circa 3 metri. Rezultă 0,45 metri pătrați; 0,45 se înmulțește cu suma finală a licitației și cu 30 sau 31, numărul se zile al fiecărei luni. În Cluj sunt și câteva backlite-uri (panouri cu neon), care sunt mai groase, deci mai scumpe.


Precedenta licitație pentru spațiile publicitare din oraș a avut loc în urmă cu nouă ani, pe vremea primarului Sorin Apostu. ”Prețurile impuse sunt foarte mari, nu știu ce se intenționează. Primăria ne va obliga să dublăm tarifele, dar nu știu dacă vom mai avea clienți la aceste sume. Până acum, vindeam cu 900 de lei lunar o față a panourilor, adică 1.800 de lei în total. Dar panourile nu erau permanent închiriate; dacă avem o rată de ocupare de 70% ne putem declara fericiți. La 155 de lei pe zi, per metru pătrat, trebuie să dăm Primăriei cam 400 de euro lunar, fie că avem client, fie că nu”, a declarat un advertiser.


”Noi nici nu ne înscriem la licitație, pentru că nu putem să fim siguri că vom putea vinde suficient. Dacă adaugi la banii pentru Primărie salarii, materiale, montaj, ajungi să ceri 2.000 de euro pe un panou”, a spus reprezentantul unei alte agenții de publicitate.


În licitația a fost inclus un panou publicitar din spațiul ultracentral al orașului, păstrat nu se știe cum. Este vorba despre cel de pe Cuza Vodă, stradă inclusă în zona de publicitate restrânsă, unde regulamentul votat de Consiliul Local, în martie, nu permite panourile.


Când sunteți în Piața Mihai Vitezu, nu mai sunteți în centru. Așa stabilește în mod straniu acest regulament. Iar în piață este o adevărată junglă a publicității. Dacă treceți pe acolo, veți vedea că spațiul este efectiv inundat de meshuri pe suprafețe vitrate (complet INTERZISE în orice zonă a municipiului potrivit regulamentului aprobat acum șase luni). ”Tupeiștii și golanii continuă nestingherit, ”fraierii” respectă”, a comentat un advertiser nemulțumit. ”Follow the money”, spun americanii. Dacă aflăm cine profită din publicitatea în Mihai Viteazu poate aflăm și de ce zona nu este cuprinsă în ZPR1.


Din păcate, deși a anunțat că a trimis notificări către agențiile indisciplinare, Poliția Locală nu a reușit să păstreze echilibrul între firmele cinstite și cele care calcă în picioare regulamentul Primăriei.

.

Comenteaza