Go west! Vezi în câţi ani circulăm spre Viena pe autostradă

Go west! Vezi în câţi ani circulăm spre Viena pe autostradă
Se face încă un pas pentru legarea Clujului de Europa, prin autostrada Transilvania. Evenimentul se va petrece peste câteva zile.

După vizita de săptămâna trecută de pe şantierul autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Gilău Nădăşel, de 8,7 km, care va fi gata cel mai târziu în aprilie 2016, prefectul judeţului Cluj a vorbit astăzi, pentru ZIUA de CLUJ, despre un alt tronson important al acestei autostrăzi, care va lega Clujul de vestul Europei.

Astăzi am discutat cu domnul director general al Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Narcis Neaga, şi mi-a spus că săptămâna viitoare se va anunţa câştigătorul licitaţiei pentru finalizarea secţiunii 3C Suplacu de Barcău - Borş, de 60 de km, pe care deja compania Bechtel a realizat lucrarea în proporţie de circa 40 la sută", a declarat prefectul Gheorghe Vuşcan.

Ministrul Transporturilor, clujeanul Ioan Rus, declara, în urmă cu câteva luni, că în primăvara anului viitor vor începe lucrările şi pe acest tronson, Suplacu de Barcău-Borş.

Pentru ca municipiul Cluj Napoca să fie legat de Europa, ar mai fi nevoie, pe lângă finalizarea celor două tronsoane amintite, de alte două, care se află în stadiul de realizare a studiului de fezabilitate.

Este vorba despre secţiunea Nădăşel-Mihăieşti, de circa 15 km şi de Mihăieşti-Suplacu de Barcău, în lungime de circa 75 de km.

Aceste bucăţi din Autostrada Transilvania vor fi finanţate de la bugetul de stat, iar atât premierul Victor Ponta cât şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, au afirmat de mai multe ori că banii pentru aceste lucrări vor veni din „acciza la benzină şi motorină".

Tronsonul pe care se lucrează acum, Gilău-Nădăşel, care va face legătura cu DN Cluj Zalău, va scoate practic complet traficul greu din Cluj Napoca. Cei 8,7 km de autostradă vor costa statul român în jur de 57 de milioane de euro.

Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, de 60 de km, pentru care va fi anunţat câştigătorul licitaţiei săptămâna viitoare, ar urma să coste, conform anunţului CNADNR, undeva între 220 şi 260 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, estima, în urmă cu câteva luni, că întreaga autostradă Transilvania, de la Braşov la Borş, ar putea fi finalizată până la sfârşitul anului 2017.

Proiectul autostrăzii Transilvania, a fost aprobat în 2003, în timpul Guvernului Năstase. El a demarat în anul 2004, în baza unui contract iniţial de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care ar fi trebuit finalizat până în 2012. Respectivul contract a fost modificat ulterior de mai multe ori, iar apoi a fost reziliat anul trecut. Pentru cei 52 de km de autostradă finalizaţi de Bechtel între Câmpia Turzii şi Gilău, statul român a plătit companiei Bechtel circa 1,2 miliarde de euro.

 

 

Comenteaza