I-a bătut obrazul: primarul a mărit taxele, dar nu mai stă de vorbă cu clujenii

I-a bătut obrazul: primarul a mărit taxele, dar nu mai stă de vorbă cu clujenii
A parcurs etapa discuţiilor cu subalternii edilului - şefii de serviciu şi viceprimarii, iar când a ajuns la cabinetul primarului a fost întrebată: „Şi totuşi ce mai vreţi", dar nu a obţinut o audienţă. Nici problema nu i-a fost rezolvată. Nici măcar nu i s-a propus o soluţie.

A aşteptat aproximativ patru ore ca să vorbească cu primarul Clujului, la ultima şedinţă a Consiliul Local din 16 mai. Aceasta pentru a-i aminti că este ales de clujeni şi că nu mai apreciază spiritul civic. Nici măcar pe cetăţenii plătitori de taxe şi impozite locale pe care refuză să îi primească în audienţe. Chiar dacă aceştia parcurg toate etapele legale. „Anul acesta plătesc impozit pe casă 16 milioane de lei vechi, în loc de 12 milioane. Din martie nu am mai primit niciun răspuns deşi am solicitat o înscriere în audienţă la cabinetul primarului, după ce am parcurs toate etapele de lucru fixate înainte de a fi primită de primar. În august 2012 am finalizat etapa şefilor de servicii la care am fost, dar care mi-au spus că mă înţeleg, dar nu mă pot ajuta pentru că decizia în cazul traficului greu de pe Racoviţă aprarţine primarului. La cabinetul primarului am fost apostrofată - „Şi totuşi ce mai vreţi?" -, dar pe lista de audienţe n-am mai ajuns. Am crezut că spiritul civic se mai apreciază", a spus riverana de pe strada Emil Racoviţă.

Cu lacrimi în ochi, cea care s-a recomandat domana Rusu, i-a detaliat primarului că, de anul trecut de când a pornit demersurile legale de a sta de vorbă cu primarul, a chemat de câteva oric meşterii ca să-i repare casa în care locuieşte pe strada Rocoviţă. „Este o stradă emblematică pentru Cluj şi mai sunt şase-şapte proprietari acolo care plătesc taxe şi impozite şi care ar trebui luaţi în seamă. Trebuie găsită o soluţie în cazul nostru. Acum repar casa, vin meşterii, îi plătesc şi peste o lună, situaţia este la fel. Din nou încep demersurile şi iarăşi trebuie să chem echipa de reparaţii. Am ajuns la capătul puterilor", a adăugat femeia. Acesta a mai înşirat edilului peripeţiile pe care le-a avut pe parcurcursul vizitelor la primăria clujeană, a menţionat că a fost tratată nu tocmai profesionist de angajaţi şi că, în final, toată lumea a ridicat din umeri la problemele semnalate. Ţin de competenţa şefului. Adică riverana a explicat că, în ciuda politicii de audienţe a primăriei, faptul că cetăţenii sunt primiţi mai întâi de şefii de servicii sau direcţii, nu ajută cu nimic. Ba mai mult, oamenii pierd luni în şir, fac drumuri, ca să primească în final o hârtie de răspuns de la primărie prin care, în realitate, nu li se rezolvă nicio problemî. Îi conştientizează că fără aprobarea primarului, oricum nu se va face nimic.

În schimb, primarul Emil Boc a invitat-o să formuleze toate nemulţumirile în scris, pentru a fi verificate. Mai mult, edilul a asigurat-o că va primi şi un răspuns. Despre audienţe sau despre refuzul de a discuta şi soluţiona problemele semnalate, „n-a suflat" nicio promisiune. N-a rugat nici măcar unul dintre şefii de servicii să îi informeze sau să îi prezinte soluţia legală. Aşa că, domna Rusu, i-a mulţumit frumos pentru amabilitate şi a părăsit sala de şedinţe a primăriei.

Comenteaza