Încă un pas pentru Grigorescu, cartier pentru pietoni. Ce se schimbă

Încă un pas pentru Grigorescu, cartier pentru pietoni. Ce se schimbă

O zonă a cartierului Grigorescu va fi amenajată pornind de la ideea că orașul trebuie perceput la nivelul pietonului, al transportului în comun și al mobilității alternative. Primăria Cluj-Napoca a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru acest proiect. 

Este vorba despre creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană: P-ța 14 Iulie, străzile G. Garibaldi, S. Toduță, T. Grozăvescu, Milcov, O. Goga, G. Enescu, proiect realizat de o echipă de arhitecți din cadrul Planwerk și vizează un spațiu de 35.000 mp. Conceptul de amenajare are în vedere ca spațiile publice din cartier să fie accesibile pentru toti utilizatorii, atractive și sigure.

Printre principiile care stau la baza soluțiilor propuse se numără calmarea traficului auto, protejarea / semaforizarea intersecțiilor, reducerea emisiilor poluante generate de traficul auto, plantarea de arbori și vegetație joasă, iluminat modern și eficient, suplimentarea și îmbunătățirea trecerilor de pietoni, introducerea facilităților pentru bicicliști (piste / benzi / trasee partajate), conectarea cartierului cu Someșul și cu transportul în comun.

De asemenea, pornind de la ideea că străzile, pe lângă rolul de a asigura circulația trebuie considerate în primul rând spații de interacțiune social, se dorește realocarea spațiului disponibil pentru o folosire echitabilă pentru toți utilizatorii, dar și crearea de spații pentru petrecerea timpului liber, sport și locuri de joacă și încurajarea prezenței copiilor în spațiul public.

Prin amplasarea dotărilor urbane (cișmele, locuri de parcare pentru biciclete, stații de încărcare pentru mașini și biciclete/trotinete electrice, bănci prevăzute cu încărcătoare USB sau stâlpi de iluminat cu conexiune Wi-Fi), proiectul încearcă să răspundă exigențelor actuale pe care un spațiu public trebuie să le îndeplinească.

Măsurile și caracterul fiecărei străzi / piațete cuprinse în proiect sunt adaptate rolului pe care acestea le au în schema de circulație: – străzile Garibaldi, Grozăvescu, G. Enescu rămân importante pentru traficul auto pe direcția nord-sud, iar str. O. Goga, Bd. 1 Decembrie 1918 pentru direcția est-vest; străzile secundare (Milcov, S. Toduță) sunt propuse să devină rezidențiale; circulația principală velo pe direcția nord-sud, între strada E. Grigorescu și Someș, se va desfășura pe strada Traian Grozăvescu – Piața 14 Iulie- str. S. Toduță.

În Piața 14 Iulie și în prelungire, pe str. O. Goga proiectanții au propus amplasarea unor piste / benzi de biciclete pe ambele părți ale arterei. Străzile secundare cu dublu-sens (care nu fac parte din proiect: Țebei - Ion Ghica și Bartok Bela – Sinaia) ar trebui pe viitor să funcționeze într-un sistem de sensuri unice. Conceptul propus a fost tema celei de-a patra dezbateri publice online organizată în iulie 2020 de către Primăria Cluj-Napoca, prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică. MAI MULTE DETALII AICI!

Comenteaza