Între Cluj şi Floreşti se circulă bară la bară. Primarul, despre centură şi semafoarele inteligente

Între Cluj şi Floreşti se circulă bară la bară. Primarul, despre centură şi semafoarele inteligente
Odată cu încălzirea vremii şi cu apariția calendaristică a primăverii, locuitorii comunei Floreşti, care vin zilnic dimineaţa la Cluj, fie la serviciu, fie la şcoli sau grădiniţe şi se întorc seara spre casă aşteaptă rezolvarea acutei probleme a aglomeraţiei de pe Drumul Național nr. 1 Cluj - Oradea.

 

Primăria Floreşti are în lucru două proiecte care ar putea soluţiona cât de cât problema, dar birocraţia excesivă şi termenele lungi pentru parcurgerea procedurilor au făcut ca acestea să fie mult întârziate.

Cele două proiecte sunt Centura de Sud Floreşti - Cluj-Napoca, arteră care va prelua o parte din traficul de pe DN1 şi instalarea unui sistem de semaforizare inteligent, care va introduce aşa-zisa undă verde, ce va fluidiza traficul.

Centura avea proiectul tehnic gata încă de la sfârşitul anului trecut. Pentru semafoarele inteligente  fusese stabilit câştigătorul licitaţiei şi se aştepta ordinul de începere a lucrărilor din partea primăriei, dar acesta era condiţionat de realizarea de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj a două sensuri giratorii pe DN1.

Pentru centură mai avem nevoie de câteva avize necesare pentru depunerea proiectului pe sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP). Cred că în luna martie proiectul va fi urcat pe SEAP, iar licitaţia va avea loc în luna aprilie", a declarat primarul Horia Şulea.

Reprezentanţii primăriei celei mai mari comune din România mai spun că ar prefera ca lucrarea să fie făcută printr-un credit furnizor, pentru că ar putea da astfel lucrarea „unei companii mari". Creditul furnizor înseamnă că lucrarea se realizează din banii companiei contractante, căreia primăria îi plăteşte apoi suma investită, în baza unui întelegeri de plată stabilite de comun acord.

Dacă nu se va găsi un ofertant pentru acest sistem, Primăria Floreşti va fi nevoită să se împrumute la bancă pentru finanţarea lucrării, estimată la 7 milioane de euro. Drumul de legătură dintre Floreşti şi Cluj ar urma să aibă 4,3 km, inclusiv cu 2 bretele de legătură spre Metro şi Polus.

Traseul va începe pe strada Cetăţii, va trece prin spate pe la Metro, Polus şi unitatea militară şi va face joncţiunea complet pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj-Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, pe drumul Sfântul Ion. În total vor exista șapte puncte de legătură cu DN1 Cluj - Oradea.

În decembrie 2014, Şulea declara că, după adjudecarea licitaţiei şi dacă nu vor exista contestaţii, un termen de execuţie normal pentru acest drum ar fi de șase luni. Cu un pic de noroc şi cu un constructor serios, floreştenii ar putea circula până la sfârşitul acestui an pe Centura Sud.

Despre introducerea sistemului de semaforizare inteligentă, primarul Floreştiului afirmă că săptămâna viitoare va avea o întâlnire cu directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, pentru a ajunge la un acord în privinţa construirii celor două sensuri giratorii care cade în sarcina acestei instituții.

Dacă va fi timp frumos, în câteva zile s-ar putea să dăm ordinul de începere a lucrărilor la introducerea sistemului de semaforizare, iar în paralel s-ar putea lucra şi la sensurile giratorii",  afirmă Şulea. Potrivit ultimului recensământ, în Floreşti locuiau 22.000 de oameni. Şulea spune, însă, că numărul locuitorilor a ajuns la 30.000. Majoritatea acestora se duc în fiecare dimineaţă spre Cluj, la serviciu, şcoli şi grădiniţe.

Din studiile cerute de primărie, zilnic, între orele 06:30-08:30, pe direcţia Floreşti-Cluj circulă 15.000 de maşini iar în sens invers, 10.000. Singurul drum de legătură este cel naţional, care a fost lărgit, dar şi aşa aglomeraţia este foarte mare. În altă ordine de idei, primarul a anunţat că a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru alte două obiective din localitate, liceul ce se va construi în comună şi introducerea în subteran a cablurilor electrice.

Comenteaza