Jorj vrea drum peste Someş şi pasaje subterane pe sub centrul Clujului
- Scris de Mihai Prodan
- 09 Dec 2010, 16:17
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Cluj-Napoca ar putea avea două artere subterane, între Casa de Cultură a Studenţilor şi Biblioteca Judeţeană “Octavian Goga”. Cel puţin aceasta este propunerea PSD Cluj, care a şi calculat costurile – 8 milioane de euro / kilometru, precum şi sursele de finanţare – bani europeni sau credit furnizor.
Soluţiile urmăresc decongestionarea traficului, având în vedere aglomerarea pe arterele centrale ale oraşului, dar şi obiectivul de Capitală Culturală Europeană în 2020. Totodată PSD Cluj a propus astăzi o a doua variantă – un viaduct.
“Prin crearea de sensuri unice şi semaforizări devine o certitudine faptul că nu mai pot fi soluţionate problemele legate de fluidizarea circulaţiei”, a arătat responsabilul “departamentului de administraţie publică” al PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj.
Cele două artere subterane ar urma să aibă, fiecare, câte trei benzi pe sens. Acestea ar urma să coboare dinspre zona Casei de Cultură a Studenţilor, să traverseze subteran bulevardul Eroilor cu o ieşire în piaţa Ştefan cel Mare, şi cu ieşirea finală pe Calea Dorobanţilor, în zona Bibliotecii Judeţene.
Costurile sunt calculate la opt milioane de euro pe kilometru.
O altă soluţie prezentată astăzi de Jorj urmăreşte traversarea supraterană a centrului oraşului, prin intermediul unui viaduct, pe direcţia Vest-Est. “Practic varianta propusă nu presupune exproprieri, cu cheltuielile aferente, sau perturbarea traficului, ci folosirea infrastruucturii existente – zona perimetrală a albiei Someşului, prin încastrarea unor piloni de susţinere şi realizarea pe aceştia a câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens”, a explicat Jorj. Acesta adaugă că principala problemă identificată este reţeaua de înaltă tensiune, de 110 KW, prezentă pe traseu. “Dar aceasta poate fi rezolvată prin crearea unor rigole speciale, pentru îngroparea firelor şi realizarea unor staţii de răcire în ulei a cablurilor”, spune Jorj, adăugând că în acest caz costurile suplimentare s-ar ridica la 400.000 euro. În acest caz, costurile totale ar urma să ajungă la 5-5,3 milioane de euro pe kilometru, iar lungimea propusă este de cinci kilometri.
“Prin crearea de sensuri unice şi semaforizări devine o certitudine faptul că nu mai pot fi soluţionate problemele legate de fluidizarea circulaţiei”, a arătat responsabilul “departamentului de administraţie publică” al PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj.
Cele două artere subterane ar urma să aibă, fiecare, câte trei benzi pe sens. Acestea ar urma să coboare dinspre zona Casei de Cultură a Studenţilor, să traverseze subteran bulevardul Eroilor cu o ieşire în piaţa Ştefan cel Mare, şi cu ieşirea finală pe Calea Dorobanţilor, în zona Bibliotecii Judeţene.
Costurile sunt calculate la opt milioane de euro pe kilometru.
O altă soluţie prezentată astăzi de Jorj urmăreşte traversarea supraterană a centrului oraşului, prin intermediul unui viaduct, pe direcţia Vest-Est. “Practic varianta propusă nu presupune exproprieri, cu cheltuielile aferente, sau perturbarea traficului, ci folosirea infrastruucturii existente – zona perimetrală a albiei Someşului, prin încastrarea unor piloni de susţinere şi realizarea pe aceştia a câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens”, a explicat Jorj. Acesta adaugă că principala problemă identificată este reţeaua de înaltă tensiune, de 110 KW, prezentă pe traseu. “Dar aceasta poate fi rezolvată prin crearea unor rigole speciale, pentru îngroparea firelor şi realizarea unor staţii de răcire în ulei a cablurilor”, spune Jorj, adăugând că în acest caz costurile suplimentare s-ar ridica la 400.000 euro. În acest caz, costurile totale ar urma să ajungă la 5-5,3 milioane de euro pe kilometru, iar lungimea propusă este de cinci kilometri.
DISTRIBUIE
Comenteaza