DISTRIBUIE
Accesul autoturismelor pe strada proaspăt pavată nu va fi restricţionat.
Lucrările la pietonala Ioan Bob din centrul Clujului au fost finalizate, iar strada a devenit circulabilă ieri dimineaţă. Nu doar pentru pietoni, însă.
Lucrările care au durat o lună şi care au constat în reabilitarea străzii şi pavarea acesteia s-au încheiat la sfârşitul săptămânii trecute. Însă nu doar pietonii circulă pe noua arteră. Ieri, în doar trei minute, în zonă au parcat două maşini ai căror şoferi au pornit luminile de avarie, dar şi un taximetru care a urcat iniţial de pe strada Memorandumului pe Ion Raţiu şi apoi a virat dreapta pe nou-reabilitata Ioan Bob. Strada nu va fi niciodată dedicată exclusiv pietonilor, după cum explică purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu: automobilele vor putea astfel urca pe stradă pe traseul Memorandumului – Ion Raţiu – Ioan Bob – Samuil Micu – Napoca, fără ca accesul maşinilor să fie restricţionat în vreun fel. “Se va putea circula pe Ioan Bob, dar nu se va putea opri”, a spus Buzatu.
Zona a fost transformată într-una mai “prietenoasă” cu pietonii după ce strada Ion Raţiu a fost reabilitată şi pavată, iar strada Ioan Bob, pe tronsonul dintre Ion Raţiu şi Piaţa Unirii, a fost finalizată în urmă cu o lună. Cât priveşte tronsonul din Ioan Bob aflat între străzile Ion Raţiu şi Samuil Micu, acesta a fost dat în folosinţă doar ieri.
Nu toţi clujenii care locuiesc pe strada Ioan Bob sunt mulţumiţi de reabilitarea acesteia, pentru că au fost desfiinţate şi locurile de parcare. “Nu mai găsim locuri de parcare. În doar trei săptămâni am plătit amenzi de 800 de lei”, spune Meda Damian, care locuieşte de 20 de ani pe această stradă. “Când am întrebat la primărie de ce s-au desfiinţat locurile de parcare, ni s-a spus să parcăm unde putem, eventual în parking-ul primăriei sau, dacă nu, să ne vindem maşinile”, a spus aceasta. “Dar parcarea în parking-ul primăriei costă 200 de lei pe lună, ceea ce e destul de mult”, a adăugat Damian. Mai mult, ea spune că până la montarea barierelor prin care accesul pe stradă este interzis autoturismelor, cel puţin în weekend artera este sufocată de maşinile tinerilor care vin în centrul Clujului, la terase ziua sau la cluburi noaptea.
“Vineri s-au încheiat lucrările, iar sâmbătă şi duminică strada a fost plină de maşini, nu aveai loc să arunci un ac. Duminică n-am putut pleca cu maşina din curte din cauză că era plin de maşini”, a spus Damian. Problema parcărilor o are şi Alfred Şarfi (60 de ani), care locuieşte pe stradă de 15 ani. “E foarte bine că s-a reabilitat strada, singura problemă este să nu se transforme în parcare. În curtea noastră avem patru locuri de parcare, suficiente pentru noi, dar de multe ori vin alţii şi parchează în faţa porţii, aşa că trebuie să plec cu taxiul”, a spus el. “Sunt curţi în zonă” - este soluţia oferită de primarul Sorin Apostu, întrebat ce le transmite riveranilor nemulţumiţi de desfiinţarea locurilor de parcare. “Niciodată nu vom putea să facem zone pietonale dacă nu luăm măsuri prin desfiinţarea locurilor de parcare”, a adăugat edilul. Lucrările de pavare a străzii Ioan Bob au fost realizate de Regia Autonomă a Domeniului Public şi au costat 254.306 lei, conform Primăriei Cluj-Napoca.
Trei zone pietonale în centrul Clujului
Exceptând Piaţa Unirii şi pietonala Eroilor, în centrul Clujului au fost amenajate până acum trei zone pietonale – este vorba de Piaţa Muzeului, zona Potaissa - Fortăreţei şi străzile Ion Raţiu şi Ioan Bob. La acestea se adaugă strada Piezişă, din complexul studenţesc Hasdeu, unde a fost montat săptămâna trecută un stâlp retractabil pentru a împiedica circulaţia maşinilor.
Circulaţia auto pe Piezişă şi Ion Raţiu, doar pentru riverani
Primăria a decis să restricţioneze circulaţia auto pe străzile Piezişă (între strada Clinicilor şi aleea auto spre complexul studenţesc) şi Ion Raţiu (între Ioan Bob şi Napoca). “În aceste zone au fost amplasaţi stâlpişori retractabili, accesul fiind permis doar riveranilor. Pentru descurajarea actelorde vandalism, au fost montate camere de monitorizare a traficului”, se arată într-un comunicat de presă al primăriei. (D.A.)
Vezi detalii.
Lucrările care au durat o lună şi care au constat în reabilitarea străzii şi pavarea acesteia s-au încheiat la sfârşitul săptămânii trecute. Însă nu doar pietonii circulă pe noua arteră. Ieri, în doar trei minute, în zonă au parcat două maşini ai căror şoferi au pornit luminile de avarie, dar şi un taximetru care a urcat iniţial de pe strada Memorandumului pe Ion Raţiu şi apoi a virat dreapta pe nou-reabilitata Ioan Bob. Strada nu va fi niciodată dedicată exclusiv pietonilor, după cum explică purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu: automobilele vor putea astfel urca pe stradă pe traseul Memorandumului – Ion Raţiu – Ioan Bob – Samuil Micu – Napoca, fără ca accesul maşinilor să fie restricţionat în vreun fel. “Se va putea circula pe Ioan Bob, dar nu se va putea opri”, a spus Buzatu.
Zona a fost transformată într-una mai “prietenoasă” cu pietonii după ce strada Ion Raţiu a fost reabilitată şi pavată, iar strada Ioan Bob, pe tronsonul dintre Ion Raţiu şi Piaţa Unirii, a fost finalizată în urmă cu o lună. Cât priveşte tronsonul din Ioan Bob aflat între străzile Ion Raţiu şi Samuil Micu, acesta a fost dat în folosinţă doar ieri.
Nu toţi clujenii care locuiesc pe strada Ioan Bob sunt mulţumiţi de reabilitarea acesteia, pentru că au fost desfiinţate şi locurile de parcare. “Nu mai găsim locuri de parcare. În doar trei săptămâni am plătit amenzi de 800 de lei”, spune Meda Damian, care locuieşte de 20 de ani pe această stradă. “Când am întrebat la primărie de ce s-au desfiinţat locurile de parcare, ni s-a spus să parcăm unde putem, eventual în parking-ul primăriei sau, dacă nu, să ne vindem maşinile”, a spus aceasta. “Dar parcarea în parking-ul primăriei costă 200 de lei pe lună, ceea ce e destul de mult”, a adăugat Damian. Mai mult, ea spune că până la montarea barierelor prin care accesul pe stradă este interzis autoturismelor, cel puţin în weekend artera este sufocată de maşinile tinerilor care vin în centrul Clujului, la terase ziua sau la cluburi noaptea.
“Vineri s-au încheiat lucrările, iar sâmbătă şi duminică strada a fost plină de maşini, nu aveai loc să arunci un ac. Duminică n-am putut pleca cu maşina din curte din cauză că era plin de maşini”, a spus Damian. Problema parcărilor o are şi Alfred Şarfi (60 de ani), care locuieşte pe stradă de 15 ani. “E foarte bine că s-a reabilitat strada, singura problemă este să nu se transforme în parcare. În curtea noastră avem patru locuri de parcare, suficiente pentru noi, dar de multe ori vin alţii şi parchează în faţa porţii, aşa că trebuie să plec cu taxiul”, a spus el. “Sunt curţi în zonă” - este soluţia oferită de primarul Sorin Apostu, întrebat ce le transmite riveranilor nemulţumiţi de desfiinţarea locurilor de parcare. “Niciodată nu vom putea să facem zone pietonale dacă nu luăm măsuri prin desfiinţarea locurilor de parcare”, a adăugat edilul. Lucrările de pavare a străzii Ioan Bob au fost realizate de Regia Autonomă a Domeniului Public şi au costat 254.306 lei, conform Primăriei Cluj-Napoca.
Trei zone pietonale în centrul Clujului
Exceptând Piaţa Unirii şi pietonala Eroilor, în centrul Clujului au fost amenajate până acum trei zone pietonale – este vorba de Piaţa Muzeului, zona Potaissa - Fortăreţei şi străzile Ion Raţiu şi Ioan Bob. La acestea se adaugă strada Piezişă, din complexul studenţesc Hasdeu, unde a fost montat săptămâna trecută un stâlp retractabil pentru a împiedica circulaţia maşinilor.
Circulaţia auto pe Piezişă şi Ion Raţiu, doar pentru riverani
Primăria a decis să restricţioneze circulaţia auto pe străzile Piezişă (între strada Clinicilor şi aleea auto spre complexul studenţesc) şi Ion Raţiu (între Ioan Bob şi Napoca). “În aceste zone au fost amplasaţi stâlpişori retractabili, accesul fiind permis doar riveranilor. Pentru descurajarea actelorde vandalism, au fost montate camere de monitorizare a traficului”, se arată într-un comunicat de presă al primăriei. (D.A.)
Vezi detalii.
DISTRIBUIE
Comenteaza