Liber pe centura Vâlcele – Apahida

Liber pe centura Vâlcele – Apahida
Lucrările se încheie la finele acestei luni, după lungi aşteptări şi amânări. Circulaţia va fi deschisă pe întreg traseul din 31 octombrie, anunţă Direcţia Regională de Drumuri.

Şantierul de pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca Vâlcele-Apahida este gata până la finele lunii, a anunţat Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj. În prezent se fac studii de fezabilitate pentru modernizarea altor tronsoane, prin Fondul European de Dezvoltare Regională: legătura dintre Huedin şi Arieşeni (79,6 km), drumul Căşeiu-Baia Mare (80,4 km) şi drumul Nădăşel-Căpuşu Mare (15 km).

După multiple amânări şi negocieri, porţiunea de 3 km din centura Vâlcele - Apahida - care a rămas pe dinafara proiectului în urma alunecărilor de teren de acum mai bine de doi ani - va fi deschisă circulaţiei. „Lucrările sunt ca şi finalizate. Din 31 octombrie se va putea circula integral pe traseul centurii. Cred că undeva în intervalul 5-15 noiembrie, când va putea fi prezent şi ministrul Dan Şova, vom organiza şi recepţia lucrării", a comentat Cecan. El a precizat că DRDP nu înregistrează datorii către constructori, astfel că nu se pune problema unor noi dispute sau amânării. „Am făcut multiple presiuni la centru, am fost înţeleşi de fiecare dată, banii au ajuns la noi, aşa încât putem spune acum că lucrările sunt încheiate", a precizat directorul DRDP.
ZIUA de CLUJ a relatat despre proiectul centurii care a ajuns la costuri exorbitante, atât din pricina traseului prost ales, cât şi din pricina managementului defectuos. De la 50 de milioane de euro, cât a fost estimat iniţial costul centurii de 24 km, s-a ajuns la 180 de milioane, în condiţiile în care aceasta a rămas nefinalizată pe 3 km. Pentru această porţiune, fosta conducere a încheiat un contract cu firma maghiară Vegyepszer. Numai că această firmă a intrat în insolvenţă şi nu a mai avut capacitatea de a finaliza lucrările. Noua conducere a DRDP a trecut la negocieri cu compania Keller, cea care se angajase, iniţial, ca garant în proiect. După ce s-a semnat contractul cu Keller pentru 63 de milioane de lei, ce viza şi consolidarea versantului aluencos şi asfaltarea porţiunii de 3 km, au existat promisiuni că întregul proiect se va încheia până în iunie 2013.

Au apărut însă probleme tehnice, astfel că lucrările au întârziat. „Pe de o parte a fost vorba despre capătul de pod dinspre Vâlcele care a creat dificultăţi tehnice, pe de altă parte au fost ploile care au îngreunat lucrarea. Pentru rambleurile de la pod s-au căutat noi soluţii tehnice. Forajele cu care s-a început iniţial erau prea scumpe, aşa încât s-au găsit metode alternative, care obligau la o perioadă de stagnare, înainte ca drumul să fie deschis circulaţiei. Apoi, în primăvară, am avut un grad de umiditate în sol de peste 50%, în condiţiile în care pentru turnarea asfaltului nu se poate depăşi 18%. S-a avansat puţin mai greu, dar e bine că lucrarea s-a finalizat şi suntem pregătiţi să deschidem circulaţiei porţiunea", a spus Cecan.

DRDP Cluj intenţionează ca în câteva săptămâni să depună şi alte proiecte în vederea obţinerii de finanţare pentru mai multe tronsoane importante din zonă. „Lucrăm la studiile de fezabilitate pentru a putea accesa finanţări prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională. Avem şansa să accesăm sume importante, pentru lucrări pe care vom avea obligaţia să le încheiem până în 2015", a spus Cecan. Este vorba despre reabilitarea drumurilor DN 1R, Huedin - Arieşeni (79,6 km), DN 18B şi DN 1C, legătura dinre Căşeiu şi Baia Mare, dar şi de DN 1J, Nădăşel - Căpuşu Mare (15 km).

 

Comenteaza