Licitaţie deblocată. Contestaţii soluţionate pentru sistemul de bike-sharing

Licitaţie deblocată. Contestaţii soluţionate pentru sistemul de bike-sharing
Contractul pentru operarea şi întreţinerea sistemului de bike-sharing ar putea fi semnat luna aceasta. După mai bine de jumătate de an în care licitaţia a fost blocată de contestaţii, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) s-a pronunţat, în sfârşit. Între timp, staţiile de biciclete sunt goale, iar pistele nu au fost încă finalizate.

Deşi pistele sunt departe de a fi funcţionale, iar proiectul are nevoie de lucrări suplimentare până a putea fi utilizat, municipalitatea a scos la licitaţie, în luna mai, contractul pentru operarea şi întreţinerea sistemului de bike-sharing - Cluj Bike. De atunci şi până în prezent, licitaţia a fost blocată de contestaţii. Zilele acestea, însă, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins ultimele contestaţii şi a dispus continuarea procedurii.

Societatea care va semna contractul se va ocupa în prima etapă de gestionarea sistemului bike-sharing: supravegherea softului, întreţinerea acestuia, distribuirea bicicletelor la standuri, iar mai apoi va fi răspunzătoare de gestionarea, repararea şi întreţinerea parcurilor de vehicule. 

Proiectul finanţat din fonduri europene, care presupune montarea staţii self-service de închiriere biciclete pe circuitul Floreşti-Cluj-Apahida şi reabilitarea sau construirea unor noi piste de bicicletă, ar fi trebuit finalizat în 2013, însă o serie de probleme provocate de schimbarea traseului au dus la încetinirea lucrărilor. Deocamdată staţiile stau goale, iar bicicletele, deşi au ajuns la Cluj, au rămas înghesuite în depozitul RADP, aşteptând să vadă lumina zilei.

În cursa pentru administrarea efectivă a reţelei de bike-sharing s-au înscris în luna mai trei firme: RADP, Sport Arena SRL şi Wind Technologies SRL. Oferta celor de la Sport Arena a fost respinsă, fiind catalogată ca inacceptabilă şi neconformă, deoarece nu a dat curs solicitării de clasificare şi nu a depus toate documentele necesare conform HG 925/2006.

Iniţial, la sfârşitul lunii iulie 2014, contractul a fost atribuit Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca. Cealaltă firmă rămasă în joc, Wind Technologies, a depus o contestaţiei, iar CNSC a hotărât anularea raportului procedurii şi reevaluarea ofertelor. Primăria a declarat neconformă şi a respins oferta RADP, declarând câştigătoarea firma Wind Technologies. După comunicarea rezultatului, RADP a depus o contestaţie prin care s-a solicitat: anularea raportului procedurii de atribuire prin care oferta depusă de către SC Wind Technologies SRL a fost desemnată oferta câştigătoare, precum şi a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a adresei de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire, constatarea faptului că oferta SC Wind Technologies este inacceptabilă, inadmisibilă şi neconformă, dispunerea reevaluării ofertelor ţinând cont de motivele invocate în contestaţie.

În luna noiembrie 2014, CNSC, „în temeiul art. 278 alin.(5) din OUG nr. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare, respinge ca inadmisibilă contestaţia formulată de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP), în contradictoriu cu Municipiul Cluj-Napoca, în partea care priveşte admisibilitatea propriei oferte.", se arată în documentul emis de CNSC.
Totodată, „în temeiul art. 278 alin.(5) şi alin.(6) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respinge ca nefondată contestaţia formulată de Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP), în contradictoriu cu Municipiul Cluj-Napoca, în partea care priveşte oferta SC Wind Technoligies SRL".

Astfel, CNSC dispune continuarea procedurii de achiziţie publică. Dacă decizia nu va fi atacată în termen de 10 zile de la comunicare (respectiv până în data de 15 noiembrie), Primăria Cluj-Napoca va putea încheia contractul cu societatea Wind Technologies, pentru suma de 7.205.647 lei fara TVA.

Reţeaua de bike sharing implică crearea a 50 de puncte pentru închirierea bicicletelor (din care 43 în Cluj-Napoca şi restul în comunele Apahida şi Floreşti) şi dotarea acestora cu peste 500 de biciclete, dar şi trasarea şi construirea unor rute speciale pentru biciclişti între Apahida, Cluj-Napoca şi Floreşti.

Comenteaza