Linii noi de autobuz din septembrie, la Cluj

Linii noi de autobuz din septembrie, la Cluj

Mai multe linii noi de transport în comun vor circula începând cu luna septembrie, a anunțat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

"Am decis următoarele lucruri împreună cu Compania de Transport Public: în primul rând, de a înființa câteva linii noi de transport public în oraș. Prima linie, pe care o vom implementa începând cu data de 9 septembrie, este o linie nouă, care probabil va avea numărul 53, care va veni de la piața agroalimentară IRA din Mărăști, până în Piața Mihai Viteazu pe un traseu alternativ celui existent astăzi. La dus sunt stațiile de la piața IRA de pe strada Dâmboviței, se merge pe Ialomiței, pe la pasaj se merge și ajunge pe strada Aurel Vlaicu, dreapta pe strada Fabricii, apoi stânga pe București, Piața Abator, strada Traian, Piața Mihai Viteazu. La întors va avea traseul Piața Mihai Viteazu – strada Iașilor – strada Someșului – strada Lalelelor – Piața Abator – strada București – strada Fabricii – strada Aurel Vlaicu – strada Ialomiței – strada Dâmboviței IRA. Se vor amenaja stații acolo unde nu există", a anunțat edilul Clujului, la Ziua Live.

De asemenea, se va introduce linia 30B, care va lega cartierele Grigorescu și Gheorgheni: "Tot începând cu 9 septembrie se va pune în mișcare o altă legătură cerută de foarte multă vreme și anume o linie directă între cartierul Grigorescu și cartierul Gheorgheni, linia 30B. Traseul este strada Paul Ioan – strada Mirăslău – strada Fântânele – strada Alexandru Vlahuță – Piața 14 iulie – strada Octavian Goga – strada Dragalina – Piața Mihai Viteazu – strada Cuza Vodă – Piața Avram Iancu – strada Dorobanților – strada Teodor Mihali – strada Alexandru Vaida Voievod - strada Unirii", a declarat primarul Emil Boc.

Municipalitatea clujeană are în vedere și introducerea unei linii directe între cartierele Zorilor și Gheorgheni, înainte de începerea noului an universitar. Clujenii au cerut introducerea acestei linii și printr-o petiție online, care a strâns, până acum, peste 700 de semnături.

"Până la începutul anului universitar sper să putem da în circulație și o linie nouă pe ața Zorilor – Gheorgheni, cerută  de către cetățeni și la care lucrăm în momentul de față, cu mari șanse de implementare, începând cu sfârșitul lunii septembrie", a transmis primarul Clujului.

41 de autobuze electrice

Amintim că, în 2018 au fost puse în circulație 11 autobuze electrice, municipiul Cluj-Napoca fiind primul din România cu transport public "verde", iar în 3 aprilie 2019 numărul acestora a fost suplimentat cu 11. Până la sfârșitul verii vor fi introduse în circulație și restul de autobuze electrice din calupul de 30 achiziţionate din fonduri europene.

"În perioada 9-16 septembrie, toate autobuzele electrice, cele 41, vor fi puse în circulație, acum se face  înmatricularea", a spus Boc. 

VEZI ȘI După autobuze electrice, Clujul va avea autobuze cu hidrogen / Se încarcă în 7 minute

Cele 30 de autobuze electrice care vor fi introduse în circulaţie în 2019 sunt cumpărate prin fonduri de la Uniunea Europeană, iar prețul pe unitate este de 2,3 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Ele vin Polonia, compania Solaris Bus & Coach fiind câștigătoare a licitației. 

Autobuze electrice cu încărcare din mers

Primăria doreşte să mai achiziţioneze şi 25 de autobuze electrice articulate, lungi de 18 m, care dispun de tehnologie de ultimă oră. Investiţia depăşeşte 115 milioane de lei, din care 80% se asigură de către Autoritatea Fondului de Mediu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în şedinţa forului local din noiembrie 2018. 

50 de troleibuze şi 22 de tramvaie

Clujul aduce troleibuze noi din Polonia. Solaris Bus & Coach a câștigat şi licitația pentru contractul-cadru de cel mult 50 de troleibuze, cu care urmează să fie dotată flota CTP Cluj-Napoca. Contractul este de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2,46 milioane de lei, fără TVA. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu tote dotările moderne

Astra Arad a fost declarată drept câştigătoare a licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de CTP privind livrarea a 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului se ridică la 40 de milioane de euro. Preţul unui tramvai este de 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri.

60 de autobuze Mercedes pe străzile din Cluj-Napoca

Ultimele 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, din cele 60 achiziţionate de CTP, au intrat în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca la finele anului 2018. Autobuzele au 12 m lungime, corespund tuturor normelor europene în domeniu, cu podea complet coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități.

Garanția este de cinci ani sau de 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc. + TVA, iar valoarea totală pentru cele 60 de autobuze este de 62.819.640 lei + TVA.

Și depoul de tramvaie ar urma să fie modernizat. Investiţia este estimată la 101 milioane de lei (21,3 milioane de euro), bani pe care municipalitatea speră să îi obţină de la Uniunea Europeană. 

Întreaga flotă de transport public a municipiului Cluj-Napoca ar urma să fie nepoluantă până în anul 2025. 

Comenteaza