Noile marcaje fac ravagii în trafic. Două mașini s-au ciocnit pe Calea Florești

Noile marcaje fac ravagii în trafic. Două mașini s-au ciocnit pe Calea Florești
Șoferii din Cluj au anticipat producerea de accidente în zona noilor marcaje | Foto: Info Trafic Jud. Cluj
Marcajele primăriei fac ravagii în trafic. Două mașini lovite pe Calea Florești
Marcajele primăriei fac ravagii în trafic. Două mașini lovite pe Calea Florești
Marcajele primăriei fac ravagii în trafic. Două mașini lovite pe Calea Florești

Două autoturisme s-au ciocnit sâmbătă pe Calea Florești, în zona noilor marcaje impuse de municipalitatea clujeană. Șoferii acuză felul în care sunt efectuate lucrări de deviere a benzilor pe mai multe alte artere din oraș.

“Accident Calea Florești, la intrare în Cluj-Napoca, dinspre Florești. Două mașini implicate, din câte am văzut”, “Tamponare fără victime. Nu a fost nimeni la spital”, au menționat conducătorii auto de pe grupul Info Trafic Jud. Cluj.

Conducătorii auto din Cluj au reclamat frecvent, după finalizarea marcajelor de pe benzile care au fost deviate în municipiu oraș, că nu există presemnalizare de deviere și că vechile marcaje persistă și după aplicarea celor noi, generând un pericol iminent de accidente în zonele respective.

“Devierea benzilor e semnalizată insuficient acolo, iar stâlpișorii derutează”, „Devierea benzilor este o soluție nenaturală pe un bulevard capăt de E60, intrare în oraș. Cei care l-au gândit ar trebui să găsească o soluție mai practica și mai naturală”, “Nu ajută nici faptul că se vede și trasarea veche a benzilor”, “Exact! Am făcut sesizare pentru marcajul de pe str. Traian. Mi s-a comunicat că se va remedia situația, dar din noiembrie nu s-a schimbat nimic”, remarcă membrii grupului.

“Eu nu înțeleg cum se fac lucrările astea în oraș, pe Traian n-au fost în stare să șteargă vechile marcaje, de nu știi acum pe ce bandă să o apuci, mai ales când vii dinspre Iris spre oraș. Mai încolo, pe Oașului sunt tot felul de indicatoare temporare aruncate care-ncotro, care apar când ți-e lumea mai dragă, alături de veșnicele capace de canal ieșite, pe care ți se hurducă mașina.

Pe Brâncuși, după asfaltare a rămas pe asfalt “licoarea” aia peste tot, din centru până în Borhanci. Pe Calea Florești, când vin dinspre Vivo spre oraș, prefer să o iau pe banda 1, că pe banda 2 tot timpul mă trezesc cu mașini de pe contrasens care îmi “mușcă” din bandă. Eu am învățat acum lecția, dar un șofer care nu este din oraș s-ar putea să aibă mari surprize acolo”, mărturisește un conducător auto clujean.

Primăria Cluj-Napoca a anunțat, în noiembrie, implementarea unei noi benzi dedicate transportului în comun pe Calea Florești, între breteaua de coborâre de pe str. Bucium și str. Taberei, pe 760 m.

La intrarea în Cluj-Napoca dinspre Florești, o bandă este destinată pentru transportului în comun, iar pentru traficul general sunt asigurate două benzi. Ieșirea spre Florești se realizează pe două benzi carosabile, iar staționarea vehiculelor este permisă doar paralel cu bordura, pe ambele laturi ale străzii.

De asemenea, a fost revizuită instalația de semaforizare de la intersecția Calea Florești - str. Taberei, în sensul amplasării unui corp de semafor pentru BUS. Extinderea benzilor dedicate pentru autobuze face parte din proiectul de prioritizare a transportului în comun, care va continua și în alte zone din municipiu.

Comenteaza