Master Planul, aproape finalizat. Nu vor fi modificări dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul

Master Planul, aproape finalizat. Nu vor fi modificări dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a afirmat că lista de proiecte de investiţii din Master Planul de Transport a fost elaborată, urmează discuţii cu Comisia Europeană, iar în aprilie documentul ar putea fi terminat.

 

"Am avansat în ceea ce priveşte Master Planul General de Transport pe toate tipurile de transport - rutier, feroviar, naval, aerian şi centre multimodale. În prezent a fost elaborată lista de proiecte pentru fiecare dintre aceste domenii de transport, credem noi că au fost respectate întocmai criteriile impuse de Comisia Europeană pentru elaborarea unui astfel de document, astfel că am ţinut cont şi de criteriile economice, de mediu şi sociale, astfel încât să generăm un document care să răspundă nevoilor de dezvoltare economică ale României", a declarat ministrul Transporturilor, citat de Mediafax, într-o conferinţă de presă organizată la finalul unei întâlniri cu comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Creţu.

El a adăugat că miercuri şi joi vor avea loc discuţii la Bruxelles pe marginea documentului, urmând să fie primite şi eventuale observaţii de la Comisia Europeană (CE).

"Vom reuşi probabil la finele lunii aprilie să ne apropiem de aprobarea finală, şi atunci putem vorbi despre strategia de implementare la modul adevărat, fără ca ea să mai poată fi modificată de către nimeni. În acea structură de proiecte şi priorităţi, şi Comisia ne va finanţa, şi instituţiile financiare internaţionale, şi bugetul statului. Deci cred că la finele lunii următoare vom avea un document care chiar dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul, nu va mai fi modificat", a mai spus ministrul.

CE este foarte interesată de acest document strategic, întrucât acesta reprezintă o precondiţie pentru accesarea fondurilor europene pentru marile proiecte de transport în perioada 2014-2020, a afirmat comisarul european, adăugând că documentul nu se referă doar la această perioadă de finanţare, ci vizează un interval mai larg, respectiv următorii 15-20 de ani.

Master Planul de transport prevede construcţia a 1.300 km de autostradă, în valoare de 13,7 miliarde euro, 1.825 km de drumuri expres (9,9 miliarde de euro), 2.874 km de drumuri TransRegio (1,69 miliarde de euro), 343 km de drumuri TransEuro (190 milioane de euro), 2.883 km reabilitaţi de cale ferată (10,7 miliarde de euro), 1.001 km de linii de cale ferată cu viteze sporite (274,1 milioane de euro).

Sunt prevăzute, printre altele, investiţii la porturile Constanţa (865,3 milioane de euro), Galaţi (110,7 milioane de euro), Drobeta Turnu Severin (20,2 milioane de euro) şi aeroporturile Bucureşti - Henri Coandă (668,9 milioane de euro), Timişoara (111,5 milioane de euro), Cluj-Napoca (131 de milioane de euro) şi Iaşi (93,5 milioane de euro).

 

Comenteaza