METROUL LA CLUJ. Nu mai este o glumă, s-au pornit oficial demersurile

METROUL LA CLUJ. Nu mai este o glumă, s-au pornit oficial demersurile

Primăria Cluj-Napoca a făcut primul pas pentru realizarea proiectului metroului.

Aceasta a trimis către SICAP (sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare a achizițiilor publice) documentația pentru licitația care privește realizarea studiului de prefezabilitate al proiectului metroului la Cluj.

”Joi am trimis documentele la SEAP, SICAP cum se numește acum. Sunt 30 de zile în care acestea urmează să fie analizate. S-ar putea să dureze chiar mai mult; am văzut că cei de la SICAP spun că nu au personal suficient și nu mai pot respecta termenele legale. După analiză, vom porni licitația pentru acest studiu de prefezabilitate”, a spus Emil Boc, vineri, la Realitatea FM. Municipalitatea și-a respectat promisiunea, întrucât anunțase că va face primul pas pentru metrou până în 10 noiembrie. 

Metroul este un subiect îndelung discutat la Cluj în prezent, deși se referă la un viitor mai degrabă îndepărtat. Se estimează că abia peste 15-20 de ani ar putea porni primul tren pe sub pământ. Pe de altă parte, există voci care spun că ideea metroului este doar o perdea de fum, care să abată atenția de la problemele grave de trafic cu care se confruntă clujenii.

Primarul Clujului spune că tehnologia va ajuta autorităţile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect. "Metroul viitorului nu va mai avea acele captatoare de curent şi nu va fi un tunel aşa de mare, cum este astăzi, pentru că vor fi înlocuite mecanisme electrice şi de altă natură.

Va fi şi un cost mai redus. Tot ce se face va ţine cont de evoluţia tehnologiei în materie de realizare a metroului, de aceea am avut nevoie de un consultant pentru a vedea tot ce este mai actual în lume cu privire la construcţia de la zero a unui metrou”.

Numai că metroul nu are captatoare (în sensul de ''dispozitiv montat la capătul unui troleibuz pentru a face un contact alunecător cu firul aerian'', conform dexonline.net), ci este conectat la curent prin ceea ce se numește ‘’a treia șină’’. Se pare că, deocamdată, primarul nu a studiat problema atât de detaliat. Pentru studiul de prefezabilitate au fost alocaţi, în bugetul pe 2018, 3,48 de milioane de lei. 

Comenteaza