Foto Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine

Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Lucrările la mutarea rețelelor pentru modernizarea podului au început
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine
Mișcări de trupe pe Porțelanului. Au peticit strada și podul, până la noi ordine

Gropile de pe Podul Porțelanului și de pe artera cu același nume care unește zonele Iris și Clujana au fost astupate peste noapte ca urmare a sutelor de reclamații primite de la conducătorii de autovehicule care îl tranzitează. Cu toate acestea, șoferii nu dau o viață prea lungă șoselei peticite în lipsa unei reabilitări totale.

“Au tot fost zvonuri că închid podul, dar într-o seară m-am trezit că era blocat drumul de la sensul giratoriu din Piața 1 Mai, pentru lucrări. Au deviat toate mașinile care mergeau spre Iris către străzile Fabricii sau București. A doua zi au deschis podul, însă au oprit semafoarele, iar apoi s-a circulat pe baza indicatoarelor vechi. De dimineață au venit echipele să mute rețelele, posibil să închidă din noul podul temporar  sau chiar de tot”, relatează un șofer.

Administrația locală a mai încercat să astupe din gropile de pe pod și din apropierea acestuia, însă demersul a fost sortit eșecului, deoarece ele s-au extins, în condițiile în care drumul este extrem de tranzitat: în zona fostelor fabrici de pe platforma industrială au apărut blocuri locuite de mii de persoane. Mai mult, pe strada Porțelanului există și șantierul unui complex de locuințe și birouri, traficul fiind marcat de circulația vehiculelor grele.

Având în vedere creșterea valorilor de trafic în zona str. Nădășel - str. Porțelanului, până la realizarea noului pod care să permită circulația concomitent în ambele sensuri, municipalitatea a amplasat un semafor mobil. S-a schimbat și prioritatea, astfel încât să fie posibilă degajarea circulației de pe pod. Strada Nădășel a devenit fără prioritate și s-au amplasat două indicatoare rutiere "Stop" pe str. Sahia.

Reconstrucția podului costă 1,1 milioane de euro, conform primăriei, termenul de realizare a lucrării fiind estimat la un an. Acum se efectuează relocarea reţelei de electricitate, urmând să se poată trece efectiv la reconstrucţie. Constructorul a solicitat cere închiderea totală a circulaţiei auto în perioada şantierului.

Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering.

Podul face legătura între str. Porțelanului, pe malul drept, și străzile Nădășel și Alexandru Sahia, pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza