Noua piață Lucian Blaga, noua stradă Napoca. PROIECT: Se reduce numărul de benzi auto, avantaj pietonii și bicicliștii GALERIE FOTO

Noua piață Lucian Blaga, noua stradă Napoca. PROIECT: Se reduce numărul de benzi auto, avantaj pietonii și bicicliștii GALERIE FOTO
La clădirea Casino s-a discutat marți seara despre modernizarea unei zone centrale importante a Clujului.

Piața Lucian Blaga, cu numai patru benzi. Strada Petru Maior, cu trei. Strada Napoca, redusă la două benzi, la fel și strada Republicii, până la intersecția cu Avram Iancu. Extinderea spațiului pietonal, mai ales în piață, în fața cafenelei Croco. Piste de biciclete pe fiecare dintre aceste artere. Arbori pe fiecare dintre segmentele propuse modernizării. La Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) s-a discutat marți despre reabilitarea unei părți importante a Clujului. Proiectul supus dezbaterii aparține societății de arhitectură Planwerk, cea care a redesenat și Piața Unirii. La "tablă" a ieșit, cu toate explicațiile, unul dintre parteneri, Tudor Pănescu.

În Piața Lucian Blaga și pe strada Emil Isac ar urma să fie amplasate stații de încărcare pentru mașini electrice, tot în piață ar urma să fie instalată o toaletă publică, în locul tarabelor de flori existente. Sunt propuși arbori de trei tipuri: arțari în zona trotuarelor înguste, platani în față cafenelei Croco și tei pe strada Petru Maior, unde există deja și alți tei.

Reprezentantul Planwerk a prezentat proiectul în contextul în care politica Primăriei este aceea ce de a fi reduse emisiile de dioxid de carbon și de a oferi mai multe spații pietonilor și bicicliștilor. ”Acum, pistele de biciclete din zona centrală nu comunică. Noile propuneri vor conecta pistele din zona centrală”, a explicat Pănescu.

A fost prezentat și un studiu de trafic, care relevă că aceste străzi nu sunt încărcate la maximum, că mai există rezerve. ”Gradul de încărcate va crește, e adevărat, dar până în 2020, când ar trebui să fie finalizat acest proiect, ar trebui să se ia și alte măsuri pentru reducerea traficului rutier”, a subliniat Tudor Pănescu.

La dezbatere a participat și Călin Mărincuș, tânărul cunoscut pentru pozițiile sale radicale, naționaliste. Acesta a subliniat că municipiul Cluj nu este unul al bicicliștilor, că ar trebui conservate benzile rutiere din centru și realizarea unor pasaje subterane pentru pietoni, prevăzute cu spații comerciale. Lui Mărincuș i-a răspuns Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România. ”Poziția dumneavoastră nu este una de secol XXI”, a spus Țigănaș.

Prezent la dezbaterea moderată de Ovidiu Cîmpean, director în Primăria Cluj și cel care conduce CIIC, Emil Boc s-a interesat dacă proiectul se aliniază la datele și recomandările Planului de mobilitate urbană durabilă. Răspunsul pe care l-a primit a fost afirmativ.

 

Comenteaza