Video Nu taxă de centru, ci "walkable city"! Viceprimar Cluj: "Nu o să demolăm clădiri ca să facem loc maşinilor aduse cu 500 de euro"

Nu taxă de centru, ci "walkable city"! Viceprimar Cluj: "Nu o să demolăm clădiri ca să facem loc maşinilor aduse cu 500 de euro"

Primăria Iaşi ar putea, în anii următori, să interzică tranzitarea oraşului cu maşini care au norme de poluare sub Euro 3, respectiv Euro 4. Şi Clujul a luat în calcul o variantă asemănătoare, însă a renunţat în favoarea dezvoltării conceptului "walkable city". 

Municipalitatea ieşeană a lansat în dezbatere publică mai multe propuneri prin care îşi propune reducerea poluării din oraş. Iniţiativa primăriei vine în contextul în care Iaşul este considerat unul dintre cele mai poluate oraşe din România, traficul rutier fiind considerat una dintre cauzele acestei situaţii. În prezent, în Iaşi, potrivit datelor de la primărie, sunt înmatriculate 117.000 de maşini, alte 25.000 de vehicule înmatriculate în alte localităţi tranzitând sau staţionând temporar în ora în fiecare zi, conform adevarul.ro. 

Nici Cluj-Napoca nu o duce mai bine. Numără 210.000 de maşini şi abia 50.000 de locuri de parcare. Viceprimarul Dan Tarcea recunoaşte că administraţia clujeană a luat în calcul posibilitatea introducerii unei taxe suplimentare de tranzitare a oraşului pentru maşinile non-Euro sau cu norme de poluare sub Euro 3.

Totuși, ideea a fost abandonată în favoarea proiectelor ce vizează dezvoltarea transportului alternativ, cu accent pe mijloacele de transport în comun şi a conceptului de "walkable city", adică toate facilităţile necesare omului modern să se afle la o distanţă de maxim 20 de minute de mers pe jos. Acest concept urmează să fie implementat în cel mai nou cartier al Clujului, în Sopor. 

"Sunt foarte curios cum o să-l aplice. Și noi am avut asemenea inițiativă, dar baza națională nu funcționează. Noi ne-am uitat până la Euro 3, dar nu avem cum să o punem în aplicare. Ideea era să plătești o taxă suplimentară, dar cei de la guvernare nu au întrebat autoritățile publice locale. Trebuie să ne decidem, ce vrem?

Clujenii așteaptă soluțiile de la autoritățile publice locale; or, soluții miraculoase nu sunt decât cu constrângeri. Să lărgim Memorandumului, Eroilor este imposibil. Ce să facem, să demolăm clădirile care sunt pe Memorandumului sau pe Calea Mănăștur pentru a face loc mașinilor care au fost aduse cu 500 de euro în Cluj-Napoca? Noi am ales să prioritizăm mijloacele de transport în comun, mijloacele alternative și mersul pe jos!", a declarat Tarcea, la ZIUA LIVE. 

 

Conform viceprimarului  Clujului, maşina personală trebuie să ajungă încet să fie folosită doar în concedii şi nu pentru a tranzita zilnic oraşul. 

Comenteaza