O nouă poartă pe Autostrada Transilvania

O nouă poartă pe Autostrada Transilvania
Traficul greu din Turda urmează să fie scos printr-un drum de 5,3 km, prin Tureni – Mărtineşti – Comşeşti. Studiul de fezabilitate este în lucru.

O legătură din DN1, pe la Mărtineşti - Comşeşti ar urma să fie lipită de Autostrada Transilvania (A3) în zona km 21, în vederea scoaterii traficului greu din municipiul Turda. În lungime de 5,3 km, acest drum ar urma să fie finanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR).

În mai multe rânduri s-a pus problema creării unor noi deschideri pe A3, pe tronsonul Gilău - Câmpia Turzii. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, afirmă că o importanţă majoră o va avea legătura din Drumul Naţional nr. 1, prin Tureni - Mărtineşti - Comşeşti, care va asigura o descongestionare a traficului din municipiul Turda. „Tot traficul de tranzit din Turda va putea fi preluat pe DN 1, prin intermediul aceastei legături pe care intenţionăm să o realizăm prin FEDR", a spus Cecan.

El a precizat că se lucrează la studiul de fezabilitate şi că nu sunt vizate costuri foarte mari, pentru cei peste 5 km de drum. „Sunt implicate şi câteva exproprieri, foarte puţine, în zona Comşeşti. Chiar credem că va merita efortul, având în vedere că tot traficul greu care tranzitează în prezent oraşul Turda va putea fi deviat pe acest drum, că vorbim despre maşini care vin sau merg spre Cluj, Bistriţa ori Oradea. De pe DN 1 până la intrarea pe centura Vâlcele - Apahida mai sunt doar 2 km de parcurs", a declarat şeful DRDP. Lucrările ar urma să se finalizeze până în 2015, iar avantajul este că în proiect sunt implicate şi două drumuri judeţene care vor fi reabilitate.

Proiectul Autostrada Transilvania, de 415 km, reprezintă o magistrală rutieră cu patru benzi, lăţimea platformei de 26 m, partea carosabilă cu două benzi pe sens cu o lăţime de 15 m, 300 de poduri, pasaje şi viaducte pe autostradă, 73 pasaje peste autostradă, 19 noduri rutiere. Traseul parcurge ruta de la Braşov până la graniţa cu Ungaria şi deserveşte oraşele Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Oradea. Autostrada are opt secţiuni: Braşov - Făgăraş - 48,8 km, Făgăraş - Sighişoara - 53,3 km, Sighişoara - Ogra - 58 km, Ogra - Câmpia Turzii - 37,1 km, Câmpia Turzii - Cluj Vest - 52,5 km, Cluj Vest - Mihăileşti - 25,5 km, Mihăileşti - Suplacu de Barcău - 75,4 km, Suplacu de Barcău - Borş - 64,5 km.

Dispută politică

USL a îngropat Autostrada Transilvania, iar acum îngroapă şi Autostrada Turda-Sebeş, afirmă vicepreşedintele PDL, Alin Tişe. „În ultimii doi ani de când guvernează România, USL a tăiat finanţarea pentru acest obiectiv important. Ministerul Marilor Proiecte, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a blocat şi licitaţia şi pentru Autostrada Turda-Alba. Incompetenţa ministerului şi a guvernului compromite orice proiect important pentru ţară", a menţionat Tişe. El a solicitat guvernului reluarea în regim de urgenţă a licitaţiei şi continuarea proiectelor de infrastructură importante pentru Transilvania şi România.

Tronson amânat

Construcţia unui tronson de 8,7 km din A3, Gilău-Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, din lipsa banilor. "În contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investiţii Autostrada Braşov-Cluj-Borş nu au putut asigura începerea lucrărilor pentru secţiunea Gilău - Nădăşelu, astfel a fost amânată începerea lucrărilor de execuţie până la identificarea şi asigurarea fondurilor necesare", a comunicat CNADNR.

 

Etichete
Comenteaza