Pasajul subteran Muncii - Oașului, în Urbanism. Impactează două proiecte imobiliare private

Pasajul subteran Muncii - Oașului, în Urbanism. Impactează două proiecte imobiliare private

PUZ-ul pentru pasajul rutier subteran de la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului va intra în Comisia de Urbanism a municipalitatății. Investiția vizează fluidizarea uneia dintre cele mai congestionate intersecții din oraș.

Documentația propune o intervenție majoră asupra schemei de circulație existente prin realizarea unui pasaj rutier, cu scopul de a fluidiza traficul rutier pe direcția Bulevardului Muncii, arteră principală de tranzit în estul municipiului ClujNapoca. Prin separarea fluxurilor de circulație, se urmărește reducerea blocajelor rutiere, îmbunătățirea condițiilor de deplasare și creșterea siguranței participanților la trafic.

Pentru fluidizarea traficului pe direcția Strada Oasului – B-dul Muncii va fi proiectat un pasaj rutier subteran, lungimea acestuia este de aproximativ 114 m, lungimea rampelor de intrare/iesire este cuprinsa intre 82 – 100 m, cu banda de circulatie unidirecționala de 4.00m, avad si trotuare de serviciu cu latimea de 0.75 m. Gabaritul la intrarea in pasaj va fi de minim 4.50 m, facilitand astfel circulatia autocamioanelor si a autobuzelor. Lățimea benzilor de circulatie centrale (pe care este linia de tramvai) este de 3.25 m, iar latimea benzilor de circulatie marginale este de 3.50 m.

Va fi reproiectat si sensul giratoriu de la intersectia strazilor Oasului, B-dul Muncii, Strada Fanatelor si strada George Gordon Bayron. Lucrarile proiectate vor avea o lungime de aproximativ 444 m(pe directia strada Oasului – B-dul Muncii, si vor viza si racordurile cu strazile laterale.

Tramvaiul va ramane pe zona mediana, statia de tramvai se va reloca imediat dupa sensul giratoriu proiectat, fiind prevazuta cu peroane acoperite.

Se va interveni si la podul existent de pe strada Oasului care traverseaza Paraul Chinteni. In urma expertizarii acestuia, vor fi prevazute lucrari de reabilitare/inlocuire.De asemenea se va amenaja si sectiunea de scurgere a vaii. In lungul strazilor, trotuarele existent se vor reproiecta, asigurandu-se astfel desfasurarea traficului pietonal.

Realizarea pasajului impactează două proiecte imobiliare private: așadar, în ședința de luni, se vor rediscuta proiectele Elite City (B-dul Muncii, intersecție cu strada Fabricii) și Lucarom-Annadona (B-dul Muncii, intersecție cu strada Byron), aprobate prin hotărâri de Consiliu Local în 2021, respectiv 2022.

După aprobarea PUZ-ului, proiectul va ajunge la vot în Consiliul Local Cluj-Napoca. 

Comenteaza