Pistele de biciclete de pe Ferdinand nu sunt pe placul unora. Dar sunt doar temporare

Pistele de biciclete de pe Ferdinand nu sunt pe placul unora. Dar sunt doar temporare

Noua stradă Regele Ferdinand a fost inaugurată vineri, 15 mai. Sunt şi clujeni care se plâng de pistele de biciclete, dar vestea bună este că acestea sunt provizorii. 

"S-a enervat lumea pe bună dreptate văzând cât de înguste sunt pistele de biciclete pe strada Ferdinand, proaspăt renovată. Vestea bună e că pistele sunt provizorii, nu respectă proiectul și se vor lărgi. Vestea proastă e alta: Clujul a ratat în timpul pandemiei să regândească designul urban din perspectiva mobilității.

Administrația Boc putea să traseze o rețea de piste de biciclete în tot orașul, chiar și provizoriu, așa cum au făcut-o curajos alte orașe din Europa. Nu a făcut-o. Nici nu au fost forțe civice și politice îndeajuns de puternice ca să pună tema asta pe agenda publică. Dar noi discutăm doar dacă e destul de lată pista pe o stradă de câteva sute de metri. Dacă atâta presiune facem noi, atâta o să facă și administrația”, a declarat Adrian Dohotaru, deputat de Cluj. 

Ce prevede proiectul

Artera Regele Ferdinand păstrează cele trei benzi actuale. Modificarea importantă este că pe o bandă, dinspre Bd. 21 Decembrie spre Piața Mihai Viteazul, vor putea circula numai mijloacele de transport în comun. În fața magazinului Central se va realiza o piațetă. Tot acolo se va păstra o stație cu refugiu pentru troleibuze și autobuze.

Taximetrele vor fi mutate de pe Ferdinand pe Tipografiei, de unde vor dispărea locurile de parcare la bordură. Pe ambele laturi ale străzii vor exista benzi pentru biciclete, iar la capetele străzii vor fi, în paralel, treceri pentru pietoni, dar și pentru biciclete. În plus, este prevăzută o a treia trecere pentru pietoni/ biciclete, în zona poștei. Arhitecții au imaginat un aliniament de arbori pe ambele părți ale străzii.

Emile Zola va fi în cea mai mare parte cu "shared space". Aceasta înseamnă că mașinile de aprovizionare și ale riveranilor pot intra, dar nu pot staționa. Aceeași situație a fost prevăzută și pe Sextil Pușcariu. De la intersecția cu S. Pușcariu, strada Emil Zola va deveni complet pietonală. Vor fi prevăzuți stâlpi retractabili, pentru acces în cazuri de forță majoră. Ambele străzi au fost gândite cu arbori.

Pe Tipografiei nu vor fi permise parcările. Mașinile vor putea circula, dar au fost prevăzuți stâlpișori pe marginea carosabilului pentru a nu putea staționa. Doar în dreptul magazinului Central va exista o zonă care va funcționa ca stand de taxi. În capătul dinspre str. Cuza Vodă - S. Brassai e propus un taluz înierbat.

Primarul Emil Boc a mai anunţat finalizarea unor importante şantiere din oraş, în luna mai, înainte de termenele prevăzute în contractele de execuţie. Este vorba despre străzile Bună Ziua, Molnar Piuariu (prima stradă smart din România) şi Parcul Între Lacuri.

De asemenea, a fost pornit şantierul modernizării străzii Traian Moşoiu şi reluate lucrările la parkingurile din oraş. În scurt timp va debuta modernizarea malului Lacului 1 Gheorgheni. "Va fi una dintre cele mai frumoase zone de agrement din România, cu promenadă pietonală, piste de biciclete şi alergare", a declarat edilul. 

Comenteaza