PNL: “Primăria îi sancţionează diferenţiat pe şoferii care parchează ilegal“

PNL: “Primăria îi sancţionează diferenţiat pe şoferii care parchează ilegal“
Administraţia Boc încurajează venirea banilor la bugetul local fără să respecte legea, susţin consilierii PNL care au criticat, ieri, proiectul primăriei pentru parcarea neregulamentară pe domeniul public sau privat, aflat în consultare publică până la finalul lunii septembrie.

Grupul PNL consideră că este vorba despre o iniţiativă de introducere a unui sistem discreţionar de tratare a cetăţenilor şi firmelor, în condiţiile în care legea ar trebui să se aplice la fel pentru toată lumea. Primăria, înainte de toate, este responsabilă să ofere alternative de parcare în centru, înainte să trimită poliţiştii locali cu chitanţierul de amenzi. Consilierii susţin că introducerea sistemul de taxare orară a locurilor de parcare din centrul oraşului, susţinut de grupul PSD încă de la începutul anului, ar rezolva probleme, şi nu mărirea numărul contravenţiilor la capitolul parcări.

"Nu putem fi de acord cu diferenţieri ale cuantumului amenzilor între maşina de firmă şi cea a unei persoane fizice. Legea este lege pentru toţi", a declarat consilierul PNL Dan Tarcea. "Prin proiectul primăriei se încurajează venirea banului la bugetul local, fără să se respecte legea", a adăugat consileirul Ioana Borza. "Cum să zici că îi sancţionezi pe cei cu dube sau microbuze de firma, când tu nu vii cu alternarive de parcare, le interzici să îşi parcheze maşinile în oraş, chiar dacă şi ei sunt plătitori de taxe şi impozile, la fel ca toţi cetăţenii", a adăugat consilierul Ovidiu Florian.

Grupul de consilieri PNL a menţionat că, înainte de a veni cu "măsuri populiste", primăria este responsabilă pentru oferirea unor alternative de parcare în centrul oraşului. Ca alternativă, liberalii indică patru măsuri de bun simţ pe care primăria ar trebui să le ia pentru decongestionarea traficului din oraş. "În zonele centrale unde se află şi sediile instituţiilor administraţiei locale şi centrale şi unde locurile de parcare sunt insuficiente să se facă limitarea timpilor de parcare la maxim două ore, pentru a se putea asigura fluxul de circulaţiei până la suplimentarea numărul de locuri de parcare. Limitarea se poate face şi prin plata diferenţiată a fiecărei ore de parcare - un preţ pentru un anume interval de staţionare şi unul mai mare pentru un interval ulterior. Aşa cum se întâmplă şi în capitalele europene. Abonamentele de parcare din zona centrală să fie valabile în intervalul 18.00-9.00, în aşa fel încât locurile de parcare să poată fi utilizate în timpul zilei şi de alţi cetăţeni. Garajele din cartiere ilegale sau cu autorizaţii provizorii trebuie înlocuite cu parcaje pe structură metalică. De asemena, propunem parcări supraterane la intrările şi ieşirile din ora", sunt propunerile celor de la PNL, din programul de guvernare locală, asumat alături de colegii din PSD.

De altfel, consilierii PSL au ieşit în repetate rânduri, public şi în şedinţele forului local pentru a milita ca primăria să vină cu un sistem integrat la capitolul locuri de parcare în oraş. Boc a acceptat chiar să prevadă în bugetul de anul acesta fonduri pentru un studiu în acest sens. Însă nu s-a făcut nimic. Doar s-a ieşit cu acest proiect prin care primăria, doar aparent, reduce sancţiunile pentru şoferii care parchează neregulamentar. Potrivit proiectului, se intenţionează reducerea la jumătate a amenzilor pentru abaterile minore şi creşterea cu 100 de lei a valorii sancţiunilor pentru abaterile majore, după o clasificare a poliţiei locale a abaterilor.

Prin noul proiect, primăria propune noi contravenţii pentru posesorii de autoturisme care opresc, staţionează sau parchează pe domeniul public sau privat, împiedicând astfel accesul în instituţii publice sau private de interes public (spitale, şcoli, teatre, muzee, centre comerciale, centre medicale, sedii firme, farmacii, bănci) pe calea de acces în parcările sau garajele din oraş. De asemenea, primăria vrea ca agentul constatator să poată aplica una sau mai multe sancţiuni complementare, uzând de legile speciale, invocate, după cum susţine Poliţia Locală, şi de hotărârile instanţelor judecătoreşti. Conform noii iniţiative, se propune şi sancţionarea persoanelor juridice, mai precis pentru necomunicare, comunicare incompletă a datelor de identificare a utilizatorului vehicului implicat în săvârşirea de fapte contravenţionale. Proiectul este în consultare publică până la finalul lunii, termen până la care cetăţenii pot face propuneri de îmbunătăţire sau modificare a acestuia.

Care sunt noile amenzi propuse

100-200 lei
- oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor pe trotuar;
- ocuparea abuzivă a locurilor de parcare aflate în administrarea primăriei (cu abonament, contract de închiriere, rezervate, cu destinaţie specială) de către altă persoană decât titularul locului de parcare
- oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care se împiedică sau se limitează acccesul la obiective de interes public (puncte trafo, gospodăreşti, centrale termice, alei, parcuri, locuri de agrement, locuri de joacă)
- oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care se împiedică sau se limitează accesul în instituţii publice sau private de interes public (spitale, şcoli, teatre, muzee, centre comerciale, centre medicale, sedii firme, farmacii, bănci)
- oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care este obstrucţionat accesul spre parcările sau garajele legal amenajate, pistele pentru biciclişti sau zonele pietonale amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca
- nerespectarea dispoziţiilor administratorului drumurilor, comunicate prin indicatoare şi/ sau somaţie, aplicată pe vehicul/ autovehicul de către împuterniciţii primarului din cadrul Poliţiei Locale, de eliberare a domeniului public sau privat al municipiului în vederea executării de lucrări de interes public (astfaltări, intervenţii la diverse reţele, curăţenie) şi cu ocazia unor manifestări sau evenimente publice aprobate conform legii.

200-400 lei
- circulaţia, oprirea şi staţionarea vehiculelor/ autovehiculelor pe spaţiile verzi, în locuri de agrement, parcuri şi locuri de joacă

300-600 lei
- oprirea, staţionarea şi parcarea vehicululelor/ autovehiculelor destinate transporturilor de persoane sau de marfă, cu masa totală maxim autorizată de peste 2 tone pe domeniul public sau privat al municipiului, cu excepţia celor destinate aprovizionării, în intervalul orar 21:00-07:00

300-500 lei (persoane fizice), 400-800 lei (persoane juridice)

- necomunicarea în termenul solicitat (15 zile) sau comunicarea incompletă a datelor de identitate a conducătorului vehiculului/autovehiculului constituie contravenţie
Alături de sancţiunea principală a amenzii contravenţionale prevăzută se poate dispune măsura ridicării autovehiculelor în conditiile stabilite prin HCL nr. 220/2012, cu menţiunea că acesta nu se aplică pentru oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor pe trotuar. Amenzile se reduc la jumătate dacă sunt plătite în 48 de ore de la înmânarea sau comunicarea procesului verbal de constatare a contravenţiei.

 

Comenteaza