Preţurile pentru biletele de autobuz la automat. Mai lipseşte sistemul de ticketing

Preţurile pentru biletele de autobuz la automat. Mai lipseşte sistemul de ticketing
Consiliul Local a aprobat tarifele pentru biletele şi abonamentele ce urmează a fi eliberate de automatele de ticketing. Numai că acestea nu sunt încă funcţionale, deşi trebuiau predate de un an.

Consilierii locali a luat în discuţie tarifele pentru biletele şi abonamentele ce urmează a fi eliberate de noile automate din staţiile de transport public, parte a sistemului de ticketing implementat de Primărie pe bani europeni. Tarifele au fost aprobate de consilieri aşa cum au fost acestea propuse de conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca.

Iată cât vor costa tichetele:

Bilet urban de 30 de minute pe orice linie - 2 lei
Bilet urban de 60 de minute - 4 lei
Abonament pe toate liniile valabil 24 de ore - 13 lei
Abonament pe toate liniile valabil 72 de ore - 23 lei
Abonament lunar nominalizat valabil 60 de călătorii - 60 lei
Abonament lunar nominalizat valabil 120 de călătorii - 84 lei

Acestea se adaugă abonamentelor deja practicate de CTP. Conform unei decizii din 2013 a Consiliului Local, inclusă în bilete şi abonamente este şi o taxă de 6,65% din tarif care merge spre înnoirea parcului auto al CTP.

Proiectul pe fonduri europene "Modernizarea şi extinderea sistemului de transport public în comun în zona metropolitană Cluj - etapa 1", pe scurt sistemul de ticketing mult lăudat de primarul Emil Boc, a suferit amânare după amânare. Proiectul are în denumire sintagma „etapa 1", deoarece sistemul de ticketing este implementat momentan doar pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, deşi CTP circulă şi în şase comune învecinate. De aceea, şi tarifele votate de consilierii locali se referă strict la transportul public de pe teritoriul municipiului.

Început în 2013, proiectul urma să fie gata în iulie 2014. De la momentul anunţat a trecut însă un an: am avut o amânare pentru septembrie 2014, o amânare a amânării pentru decembrie 2014 şi încă una pentru martie 2015, iar deadline-ul de Ziua Copilului din acest an a fost şi el „sărit". „Ni s-a transmis că se va amâna pentru septembrie 2015", mărturisea, pentru ZIUA de CLUJ, Andreea Marcu, specialist în comunicare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, organism intermediar în acest proiect.

„Durata estimată a contractului de servicii este de 13 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 luni perioada de garanţie de la data recepţiei pentru lucrările de construcţie şi toate echipamentele şi software-urile care compun sistemul de eliberare automată a legitimaţiilor de călătorie, validare şi control a acestora, asigurată la locul de amplasare a echipamentului, în 24 ore de la solicitare", scria în caietul de sarcini.

Sistemul de ticketing este implementat de asocierea CS Vision - Ramb SRL, despre care ZIUA de CLUJ a scris de mai multe ori. Ambele firme sunt controlate de omul de afaceri braşovean Răzvan Gabriel Bâgiu, cunoscut ca apropiat al dispărutului PDL. Tot Bâgiu ar trebui să ducă la bun sfârşit şi un al proiect amânat până la plictiseală, cel al sistemului de bike-sharing.

Direcţia Naţională Anticorupţie şi Departamentul pentru Luptă Antifraudă anchetează în prezent modul în care asocierea braşoveană de firme a câştigat licitaţia pentru ticketingul de la Cluj. Informaţiile sunt că ar fi folosit documente false, lucru confirmat de un răspuns primit la redacţie din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Valoarea pentru care a fost adjudecat proiectul este 21,05 milioane de lei. În cadrul acestuia, urmau să fie modernizate 87 de staţii de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca. Trebuiau să fie montate 94 de copertine, amenajate 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie, respectiv 74 de panouri de afişaj cu privire la circulaţia mijloacelor de transport în comun.

Comenteaza