Prima parcare supraterană cu site, abandonată în şantier

Prima parcare supraterană cu site, abandonată în şantier
Administraţia locală nu a tăiat abonamente în parkingul suprateran de pe strada Fabricii – Fabricii de Zahăr a cărui construcţie a început acum trei ani.

Luna februarie şi vremea favorabilă ar putea fi noile coordonate pentru darea în folosinţă a parkingului de 310 locuri din zona Fabricii. Edilul Emil Boc spune că Primăria are dificultăţi în finalizarea obiectivului deoarece constructorul este în insolvenţă.

Cel mai controversat parking de cartier, construcţie pentru care Primăria a fost nevoită să poarte negocieri cu riveranii şi să facă chiar un site petru ca oamenii să înţelegă necesitatea acestuia, este tot în şantier. Primarul Emil Boc a declarat că termenul de graţiei pentru finalizarea obiectivului a expirat în luna noiembrie 2012. "Constructorul (societatea Concefa Sibiu - n.red.) este în insolvenţă şi, potrivit legii, nu putem să îi sancţionăm. În februarie, în funcţie de vreme, putem să efectuăm marcajele şi sunt şanse să fie gata", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, edilul Emil Boc. Având în vedere situaţia, primarul a adăugat că municipalitatea nu a eliberat abonamente de parcare în respectivul parking.

La momentul 2010, când s-a luat în discuţie edificarea parcării supraterane, oamenii care aveau parcări în zonă au fost lămuriţi să renunţe la ele, tocmai pentru a primi un loc în noul parking.

La începutul lui decembrie 2012, directorul tehnic al Primăriei, Virgil Poruţiu, susţinea că administraţia speră ca pe final de an să dea în folosinţă parcarea supraterană de pe strada Fabricii, începută în vara lui 2010. Amplasamentul pentru parkingul de pe strada Fabricii - Fabricii de Zahăr a fost predat constructorilor de la Concefa la începutul lunii iulie 2010, administraţia angajându-se că termină lucrările în 12 luni. În acest sens, oficialii de la Primărie au şi făcut promisiuni publice. Primăria a făcut sondaje de opinie printre riverani cu poliţia locală şi a obţinut majoritate de opinie. Pentru a-i lămuri asupra utilităţii respectivului parking s-a făcut şi un site, la iniţiativa aceleiaşi administraţii. La aproape doi ani şi jumătate, administraţia a renunţat să mai posteze noutăţi pe acel site. Ultimele informaţii sunt din 23 mai 2011. Din vară, de la depăşirea termenului de contract pentru finalizarea obiectivului, cetăţenii nu mai au la dispoziţie o explicaţie oficială asupra întârzierilor dar şi a rezolvării situaţiei.

Având în vedere că este vorba despre un obiectiv început de fosta administraţie Apostu, noua conducere instalată pe Moţilor a avut mai multe puncte de vedere asupra noului termen de finalizare a părcării supraterane, dar şi asupra modului în care se gestionează situaţia. "Societatea este în insolvenţă. Dacă ne-am înscrie la masa credală şi să aşteptăm banii, iar mai apoi să îi dăm pentru finalizarea parcării supraterane, am pierde foarte mult timp. Aşa că, chiar dacă conform contractului obiectivul urma să fie terminat în luna iulie (2012 - n.red.), am negociat cu societatea să termine lucrările în septembrie (anul trecut - n.red.), având în vedere că parkingul este edificat în proporţie de peste 90%. Vorbim despre singurul şantier pe care firma îl mai are deschis", explica anul trecut purtătorul de cuvânt al primăriei Oana Buzatu. Cu o lună înainte de această declaraţie, acelaşi purtător de cuvânt menţiona că Primăria e acoperită deoarece constructorul parking-ului de pe strada Fabricii este penalizat cu 0,2% pe săptămână din valoarea lucrărilor rămase neefectuate, după ce acesta a întârziat cu lucrările. "Sunt 0,2% pe săptămână din valoarea lucrărilor neefectuate, adică un total de 900.000 lei", susţinea purtătorul de cuvânt.

Potrivit datelor furnizate de administraţia locală la finalul lui 2012, parkingul Fabricii era realizat în proporţie de peste 95%, construcţia necesitând doar o serie de intervenţii în interior, finisaje, spre a fi terminată. Capacitatea parkingului Fabricii este de 310 locuri iar contractul cu Concefa Sibiu s-a încheiat, acum trei ani, la valoarea de 7,24 milioane de lei fără TVA.

 

Etichete
Comenteaza