Primăria a plătit cu 30 milioane de lei constructorii străzilor “aproape asfaltate”

Primăria a plătit cu 30 milioane de lei constructorii străzilor “aproape asfaltate”
Strategia de prioritizare a reparaţiilor străzilor din oraş: lucrările pornesc din centru şi “iradiază” spre cartiere şi zonele nou construite. Cetăţenii se plâng că firmele responsabile nu duc lucrările la capăt de drum.

Consorţiul Diferit-Kiat a încasat deja aproape 30 de milioane de lei pentru lucrările de modernizare şi întreţinere a arterelor din oraş. Clujenii sunt în continuare nemulţumiţi de modul în care primăria gestionează programele de asfaltare în cartierele Mănăştur sau Zorilor unde, spun aceştia, nu s-au asfaltat în întregine arterele pe care s-a intervenit anul acesta.

"Aş dori să fac o sesizare referitoare la asfaltarea străzii Taberei şi să vă întreb respectuos de ce tronsonul de 50 m din faţa blocului nu se poate asfalta sau nu facem parte din strada Taberei decât cu numele? Aleea din faţa blocului a fost de curând amenajată de către primărie, dar strada NU. În zonă nu avem un canal de scurgere iar când plouă toata apa din intersecţia străzilor Arinilor cu Taberei se scurge lânga bloc. Închipuiţi-vă ce noroi se face", a atras atenţia Daniel Ştefanache într-o sesizare adresată oficialilor primăriei pe site-ul domnuleprimar.ro. Un alt clujean din cartierul Zorilor reclamă aceeaşi situaţie. "Aleea Tatra, la ieşirea spre Gh. Dima nu a fost asflatată. Mai trebuiau încă 50 de metri. Probabil banii au fost daţi firmei care a făcut lucrarea pentru toată strada", a subliniat Ioan Dunca, într-o altă plângere adresată edilului de Cluj. În alte cartiere, cetăţenii cer primăriei ca măcar să trimită nişte utilaje care să niveleze arterele nemodernizate. "Acum mai bine de o lună, prin sesizarea cu nr. 62046, vă informam că str.Viile Dâmbul Rotund, porţiunea nemodernizată, poate fi folosită ca pistă de încercare pentru maşinile de teren. Cred că vă daţi seama că cei care nu au maşini de teren îşi strică maşinile circulând pe acest tronson. Nu aşteptam neapărat să daţi un răspuns sesizării cu nr. de mai sus, deşi conform legii, aveţi această obligaţie în 30 de zile, însă aşteptăm să trimiteţi nişte utilaje să facă strada practicabilă", este o altă adresă înaintată de Farkas primarului. Acestea sunt plângeri din ultima săptămână, însă clujenii au sugerat primăriei încă de la începutul primăverii să facă o hartă cu gropile sau cu zonele cele mai proaste din oraş pentru ca şoferii să le poată evita.

Potrivit datelor de pe site-ul primăriei, în prezent (3-10 august) consorţiul aflat în contract cu instituţia, Diferit Kiat efectuează lucrări de modernizare pe Oaşului Borhanciului, Lacul Roşu-Ciocârliei-Bârsei, Heine, Arinilor, Porţile de Fier, Căpitan Grigore Ignat, de întreţinere trotuare - pe Bună Ziua, Al. Vlahuţă, Iaşilor, alei şi accese - pe Moldoveanu, Al. Vlahuţă nr. 30-32 şi în Plopilor noi, plombări gropi cu asfalt cilindrat - pe Putana şi Clăbucet. Conform aceloraşi date nu se efectuază niciun fel de lucrări pe străzile nemodernizate.

Reprezentanţii Biroului mass-media al Primăriei Cluj-Napoca au informat că pentru lucrările efectuate anul acesta instituţia a plătit consurţiului suma de 29,8 milioane de lei. "Pentru lucrările de investiţii s-au achitat 22,4 milioane de lei, iar pentru cele de reparaţii suma de 7,4 milioane de lei", a precizat Mirela Ogruţan din cadrul Biroului mass-media. Acesta nu a putut preciza până la închiderea ediţiei care sunt arterele din oraş pentru care s-au achitat respectivele sume. De asemenea, reprezentanţii primăriei nu au furnizat informaţii cu privire la străzile care urmează să intre în modernizare până la finalul acestui an, motivând că colegii de la Direcţia Tehnică întârzie să furnizeze aceste informaţii.

Potrivit Biroului Mass media al Primăriei, în 2011 consorţiul a încasat peste 73,6 milioane de lei, din care partea de întreţinere a totalizat peste 44,2 milioane de lei, iar restul l-au reprezentat lucrările de modernizare. În cazul gropilor de pe carosabil, planul de plombare din acest an al Primăriei s-a înscris în politica paşilor mici: mai întâi gropile din centru pentru buna desfăşurare a Zilelor Clujului, gropile de cartier care generează probleme majore pentru trafic. Apoi, treptat, restul căscăturilor apărute pe mai toate străzile din oraş.

Înainte de alegerile locale din luna iunie, oficialii primăriei anunţau că la capitolul străzi, situaţia este sub control. Pe final de mai, oficialii instituţiei susţineau că s-au efectuat plombări de 120.000 de lei pe Aleea Sporturilor, Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Oaşului, Bulevardul Muncii, Plopilor, Croitorilor, Cuza Vodă, Fabricii, Teodor Mihali, Bistriţei, Constantin Brâncoveanu, Piaţa Unirii, Moţilor, Calea Manăştur, Primăverii, Aleea Peana, Observator, Corneliu Coposu, Fântanele, Bulevardul 1 Decembrie 1918. Tot la final de mai se lucra la modenizarea străzilor Oaşului, Borhanciului, Eugen Ionescu, Lacu Roşu - Ciocarliei - Bârsei, Tarniţa - Firiza, Mendeleev - Heine - Fântânele, Moldoveanu, Trascăului, Capitan Gr. Ignat, Zambilei - tronsonul II, alei Parcul Gh. Dima, platforma de acces a Liceului O. Ghibu, trotuare Iazului, trotuare Crinului, trotuare Bună - Ziua, lucrări de peste 46 de milioane de lei. Fostul primar interimar promitea că vor intra în lucru şi străzile Mihai Romanul, Lăpuşului, Gh. Pomuţ, Donath, Al. V. Voievod, Miron Costin, Breaza, Povârnişului, Scorţarilor, sens giratoriu P-ta 1 Mai, lucrări fundamentate prin hotărâri ale forului local la peste 14,3 milioane de lei.

 

 

Comenteaza