Primăria recunoaşte că e nevoie de noi linii de bus în Cluj. Focus pe Borhanci, Gheorgheni - Grigorescu sau Emerson

Primăria recunoaşte că e nevoie de noi linii de bus în Cluj. Focus pe Borhanci, Gheorgheni - Grigorescu sau Emerson
Autobuzele electrice de 500.000 de euro bucata, în probe pe bulevardele din Cluj | Foto: Dragos Păun / facebook.com

Oraşul Cluj-Napoca are nevoie acută de noi linii de autobuz, în special în cartiere noi, locuite predominant de populaţia activă (angajaţi, elevi şi chiar studenţi). Un studiu recent relevă că, jumătate din călătoriile cu abonment sunt făcute acum de pensionari, aceştia locuind în zone bine deservite de transportul în comun. 

Focus pe Borhanci, Europa şi zonele industriale Tetarom şi Emerson 

"Investim constant în modernizarea transportului în comun, lucru ce va veni la pachet şi cu extinderea anumitor trasee sau creşterea frecvenţelor curselor în anumite cartiere, în care astăzi transportul în comun nu funcţionează aşa cum ne-am dori. Vorbim aici despre cartierele Borhanci, Europa, de o legătură între Grigorescu şi Gheorgheni, discutăm despre zonele industriale foarte frecventatem, precum Tetarom sau Emerson. Legăturile nu trebuie să vină neapărat din Baciu, pot să vină şi pe cealaltă parte, pe Tăietura Turcului şi transportul poate fi făcut pe anumite intervale orare. Deci, avem în proiect asemenea lucuri, odată ce vor veni mai multe autobuze", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, într-o emisiune la un post de radio local. 

VEZI ŞI STUDIU: Clujul are nevoie de noi linii de autobuz. Jumătate din călătorii, făcute acum de pensionari

Clujul, primul oraş din România cu autobuze electrice. Mai vin 30 de bucăţi 

Primele autobuze electrice din România circulă pe străzile din Cluj-Napoca din vara acestui an. În prima fază, au fost livrate 11 autobuze, valoarea achiziţiei fiind de de 26 milioane lei (fără TVA), sumă din care 85% reprezintă fonduri elveţiene nerambursabile, iar 15% aportul municipalităţii. Alte 30 ar urma să fie livrate până în vara lui 2019, cumpărate din fonduri puse la dispoziţia Clujului de Uniunea Europeană. Conform viceprimarului Tarcea, "până la finele lui 2018 trebuie să mai sosească încă 12 autobuze electrice, iar până în iunie 2019 încă 18".  Mai multe detalii AICI! 

Municipaliatea îşi propune ca, până în 2025, oraşul Cluj-Napoca să beneficieze de transport în comun integral nepoluant. 

Investiţii în parcul auto al CTP

Primăria va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, investiţia depăşind 115 milioane de lei. De asemenea, va achiziţiona 60 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, cu 63,3 milioane de lei. La Cluj-Napoca vor ajunge şi 22 de tramvaie Imperio, produse la Arad, în valoare de 40 de milioane de euro. Nu în ultimul rând, polonezii de la Solaris vor livra 50 de troleibuze noi de 18 metri, valoarea totală a investiţiei fiind de 123 milioane lei, fără TVA, fonduri fiind asigurate prin Programul Operational Regional – POR și buget local.

VEZI ŞI Trafic aglomerat în Cluj? De acasă la serviciu, toată lumea trece prin centrul oraşului. DISTRIBUŢIA PE CARTIERE

 

 

Comenteaza