Primii beneficiari ai noii piste de aterizare
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 08 Aug 2010, 23:44
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Peste 300 de proprietari din zona aeroportului vor primi despăgubiri în urma exproprierilor pentru construirea căii de rulare de 3.500 de metri.
Pentru realizarea noii piste de aterizare-decolare de 3.500 de metri, Consiliul Judeţean (CJ) Cluj va expropria o suprafaţă totală de 196,16 hectare. Societatea Geo Earth a descoperit nu mai puţin de 305 proprietari, urmând ca aceştia să intre la negociere cu administraţia judeţeană pentru a fi despăgubiţi. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a precizat că o bună parte dintre proprietari au terenuri în zona în care va fi deviat râul Someş. În paralel, se derulează procedura de atribuire a contractului de execuţie a noii piste, urmând ca lucrările să demareze din acest an.
Cel mai scump proiect de investiţie al CJ, noua pistă a Aeroportului Internaţional Cluj, care va măsura 3.500 de metri, ar putea demara chiar din această toamnă. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a informat că, în cazul în care licitaţia din 16 septembrie se va încheia cu succes, lucrările vor putea demara imediat. “În paralel, noi ne ocupăm de exproprieri, însă procedura noastră nu va incomoda în nici un fel lucrările la pistă, pentru că o bună parte din terenul vizat pentru acest proiect se află în proprietatea noastră”, a explicat Bica.
Societatea Geo Earth, angajată de CJ pentru exproprieri, a găsit un număr de 305 proprietari, care urmează să fie despăgubiţi. “Au fost identificate 449 de parcele şi 305 proprietari. Cu aceştia au fost organizate deja o serie de întâlniri, în vederea colectării actelor de proprietate pentru întocmirea documentaţiilor de obţinere a numărului cadastral”, a spus Bica.
El a mai adăugat că pentru depăgubiri se vor lua în calcul preţurile de piaţă practicate în zona aeroportului. “Nu cred că vom întâmpina probleme la această etapă. Vom negocia preţurile care sunt pe piaţă. Şi chiar dacă se vor găsi nemulţumiţi, proiectul nostru tot nu va putea fi blocat, pentru că, mai nou, şi infrastructura aeroportuară este inclusă, asemeni drumurilor, la categoria obiectivelor de interes public. În consecinţă, eventualele litigii pe despăgubiri vor putea fi soluţionate fără ca proiectul nostru de investiţie să poată fi afectat în vreun fel”, a susţinut Bica.
În total, proiectul pistei de 3.500 de metri se va desfăşura pe o suprafaţă de 244,1 hectare. Din aceasta, 195,6 hectare este legată direct de pistă, iar o arie de 48,5 hectare include traseul de deviere a Someşului. Şeful Administraţiei Bazinale de Apă Someş- Tisa, Flaviu Radu, a precizat că şi pentru lucrările de deviere a Someşului se pregăteşte o licitaţie. “Imediat după ce se va finaliza licitaţia pentru execuţia pistei, vom demara şi noi o licitaţie pentru lucrările de deviere şi reabilitare a Someşului”.
Vicepreşedintele administraţiei judeţene, Radu Bica, a adăugat că, din totalul suprafeţei destinate noii piste, 47,94 de hectare sunt deja în proprietatea statului român. “Pe terenul nostru lucrările vor putea începe imediat ce vom avea desemnat un antreprenor”, a afirmat Bica.
5 milioane de pasageri pe an, după construirea pistei
Proiectul noii piste de aterizare-decolare are ca scop dezvoltarea traficului aerian la Cluj-Napoca. După inaugurarea noii piste, se estimează că traficul ar putea creşte la circa cinci milioane de pasageri pe an. Pista va favoriza zborurile intercontinentale, cele efectuate cu aeronave de mari dimensiuni care, deocamdată, nu pot ateriza la Cluj-Napoca. Sunt vizate curse cu companii de prestigiu pe rute precum Cluj - New York, Cluj - Beijing sau Cluj - Montreal. Noua pistă a fost evaluată la aproximativ 120 de milioane de euro şi ar urma să fie finalizată în maximum patru ani. Costurile vor fi suportate printr-un credit furnizor, pe care administraţia judeţeană îl va achita în termen de 12 ani.
Cel mai scump proiect de investiţie al CJ, noua pistă a Aeroportului Internaţional Cluj, care va măsura 3.500 de metri, ar putea demara chiar din această toamnă. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a informat că, în cazul în care licitaţia din 16 septembrie se va încheia cu succes, lucrările vor putea demara imediat. “În paralel, noi ne ocupăm de exproprieri, însă procedura noastră nu va incomoda în nici un fel lucrările la pistă, pentru că o bună parte din terenul vizat pentru acest proiect se află în proprietatea noastră”, a explicat Bica.
Societatea Geo Earth, angajată de CJ pentru exproprieri, a găsit un număr de 305 proprietari, care urmează să fie despăgubiţi. “Au fost identificate 449 de parcele şi 305 proprietari. Cu aceştia au fost organizate deja o serie de întâlniri, în vederea colectării actelor de proprietate pentru întocmirea documentaţiilor de obţinere a numărului cadastral”, a spus Bica.
El a mai adăugat că pentru depăgubiri se vor lua în calcul preţurile de piaţă practicate în zona aeroportului. “Nu cred că vom întâmpina probleme la această etapă. Vom negocia preţurile care sunt pe piaţă. Şi chiar dacă se vor găsi nemulţumiţi, proiectul nostru tot nu va putea fi blocat, pentru că, mai nou, şi infrastructura aeroportuară este inclusă, asemeni drumurilor, la categoria obiectivelor de interes public. În consecinţă, eventualele litigii pe despăgubiri vor putea fi soluţionate fără ca proiectul nostru de investiţie să poată fi afectat în vreun fel”, a susţinut Bica.
În total, proiectul pistei de 3.500 de metri se va desfăşura pe o suprafaţă de 244,1 hectare. Din aceasta, 195,6 hectare este legată direct de pistă, iar o arie de 48,5 hectare include traseul de deviere a Someşului. Şeful Administraţiei Bazinale de Apă Someş- Tisa, Flaviu Radu, a precizat că şi pentru lucrările de deviere a Someşului se pregăteşte o licitaţie. “Imediat după ce se va finaliza licitaţia pentru execuţia pistei, vom demara şi noi o licitaţie pentru lucrările de deviere şi reabilitare a Someşului”.
Vicepreşedintele administraţiei judeţene, Radu Bica, a adăugat că, din totalul suprafeţei destinate noii piste, 47,94 de hectare sunt deja în proprietatea statului român. “Pe terenul nostru lucrările vor putea începe imediat ce vom avea desemnat un antreprenor”, a afirmat Bica.
5 milioane de pasageri pe an, după construirea pistei
Proiectul noii piste de aterizare-decolare are ca scop dezvoltarea traficului aerian la Cluj-Napoca. După inaugurarea noii piste, se estimează că traficul ar putea creşte la circa cinci milioane de pasageri pe an. Pista va favoriza zborurile intercontinentale, cele efectuate cu aeronave de mari dimensiuni care, deocamdată, nu pot ateriza la Cluj-Napoca. Sunt vizate curse cu companii de prestigiu pe rute precum Cluj - New York, Cluj - Beijing sau Cluj - Montreal. Noua pistă a fost evaluată la aproximativ 120 de milioane de euro şi ar urma să fie finalizată în maximum patru ani. Costurile vor fi suportate printr-un credit furnizor, pe care administraţia judeţeană îl va achita în termen de 12 ani.
DISTRIBUIE
Comenteaza