Proiectul de bike-sharing, amânat la nesfârşit, se urneşte din loc. Planurile primăriei

Proiectul de bike-sharing, amânat la nesfârşit, se urneşte din loc. Planurile primăriei
După luni bune de stagnare, controversatul proiect de bike-sharing, amânat de nenumărate ori, pare să se urnească din loc.

Municipalitatea clujeană informează că în perioada următoare vor fi amenajate 9,3 de kilometri de piste pentru biciclete. Totuşi, nu înaintează un termen exact legat de demararea lucrărilor.

"Comisia municipală de sistematizare a circulaţiei a avizat în şedinţa de astăzi (luni, n.r.) planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 km de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil", au anunţat reprezentanţii primăriei. 

Mult-aşteptatele piste de biciclete vor fi trasate pe 17 străzi din municipiu, şi anume Calea Floreşti, Bucium, Bdul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu,  Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahăr, Giordano Bruno, Maramureşului, Henri Barbusse, Ialomiţei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Mureşului şi Oltului.

Pentru evitarea incidentelor în trafic, aceste piste vor fi delimitate de partea carosabilă prin stâlpişori.

2013, primul termen de finalizare al proiectului

Proiectul de bike-sharing, care presupune montarea de staţii self-service de închiriere de biciclete pe circuitul Floreşti-Cluj-Apahida şi reabilitarea sau construirea unor noi piste de bicicletă, a fost anunţat cu surle şi trâmbiţe de autorităţile locale în 2011 şi ar fi trebuit finalizat în 2013. O serie de probleme provocate de schimbarea traseului au dus însă la încetinirea lucrărilor.

Realizat cu bani europeni, proiectul prevede amenajarea unor trasee ce însumează 59 kilometri de piste pentru biciclete, dintre care 43,65 de km în Cluj-Napoca. Reţeaua are în total un număr de 50 de staţii, dintre care 43 în Cluj-Napoca şi 4 în Floreşti şi 3 în Apahida. Un număr de 540 de biciclete au fost achiziţionate în program încă din vara lui 2014, însă în lipsa pistelor stau închise într-un depozit.

Proiectul se ridica iniţial la valoarea de peste 17 de milioane de lei, dintre care 13,5 milioane de lei provenind de la Uniunea Europeană, iar restul de la Guvern şi de la beneficiar, adică cele trei primării clujene. Bicicletele, cartelele şi semnele de circulaţie sunt considerate a fi cheltuieli neeligibile pentru proiect, acestea fiind suportate de municipalitate.

Prin intermediul lui, clujenii se vor putea deplasa gratuit cu bicicleta din Floreşti până în Apahida, pe baza unui card emis la cerere, care permite ridicarea din stație a unei biciclete şi depozitarea în punctul de sosire. Conform datelor oferite la începutul proiectului, vor exista 6.000 de carduri, iar sistemul va fi gestionat de două servere care se vor afla la Primăria Cluj-Napoca.

Comenteaza