Video Promisiune de la Orban: "Legătură ciclistă și pietonală între Florești și Cluj, pe malul Someșului"

Promisiune de la Orban: "Legătură ciclistă și pietonală între Florești și Cluj, pe malul Someșului"

Premierul Ludovic Orban se angajează să realizeze o nouă legătură ciclistă și pietonală între localitățile Florești și Cluj-Napoca. S-a angajat să schimbe o hotărâre de guvern care nu permite tranzitul prin zonele de protecție sanitară.

"Someșul e un culoar velo și pietonal care ne poate scoate din poluarea traficului auto. Bonus: avem acces la spații verzi. Apoi, doar prin amenajarea minim invazivă a Someșului, nu doar prin simpla curățenie, putem scăpa de problema gunoaielor în râu pentru că zona ar fi observată zilnic de mii de clujeni.

Am filmat cu Ludovic Orban un scurt film în Parlament, în care premierul desemnat se angajează să realizeze o nouă legătură ciclistă și pietonală între Florești și Cluj. S-a angajat și să schimbe o hotărâre de guvern care nu permite tranzitul prin zonele de protecție sanitară (hotărârea de guvern nr. 930 / 2005).

Estimarea mea este că 10% din navetiștii spre Cluj ar putea folosi o astfel de pistă în primii ani, după care procentul poate să crească, precum în alte țări europene care au creat infrastructură alternativă la traficul auto.

Florești - Cluj are un trafic la fel de aglomerat ca Otopeni - București, deci e o problemă care afectează multă lume stresată de timpul petrecut în traficul auto. Culoarul poate fi utilizat de mii clujeni și în weekend până la Gilău, apoi spre lacul Tarnița sau până spre Pădurea Hoia.

Sigur, pista de biciclete trebuie să vină în continuarea altor proiecte de îmbunătățire a transportului în comun și de realizare a unor inele ocolitoare. În Master Planul pentru Someș, strict pe Cluj-Napoca, există prevăzute piste de biciclete, dar Master Planul se încheie la ștrandul Sun. Apoi, din discuțiile pe care le-am avut cu Primăria Cluj-Napoca, există deschidere pentru a continua Master Planul spre Florești. 

Principala problemă cu pista este că trebuie să treacă pe terenul Companiei de Apă Someș. Reprezentanții companiei mi-au zis că ei nu doresc să deschidă o parte din terenul lor pentru că ar afecta rezervele de apă, chiar dacă pista ar fi, cum am propus, la vreo 100 m de puțuri, care pot fi îngrădite, asemenea terenului de lângă pistele de biciclete de lângă râu, ca să nu existe probleme legate de protejarea zonei.

Sper ca această hotărâre de guvern care permite accesul să fie modificată cât de repede, apoi să extindem Master Planul de-a lungul Someșului și să vină investițiile necesare pentru a ieși din poluarea, stresul și întârzierile generate de traficul auto", a declarat deputatul independent de Cluj Adrian Dohotaru. 

Comenteaza