Reîncep lucrările la Podul Fabricii

Reîncep lucrările la Podul Fabricii

Se reiau lucrările de modernizare la Podul Fabricii din Cluj-Napoca, cunoscut şi ca podul Hingherilor, începând din 4 martie 2019. În perioada de execuţie a lucrărilor vor exista restricţii de circulaţie pe pod şi se va circula pe câte o bandă pe sens. Va fi asigurată şi circulaţia pietonală.

Lucrările la podul Fabricii au debutat în august 2018, iar în primă etapă a proiectului de modernizare s-a lucrat la infrastructura podului urmând ca, în etapa a doua, care începe luni, 4 martie 2019, să se facă lucrări la suprastructura podului.

"Lucrările la infrastructura podului au început cu liftarea tablierului pentru înlocuirea aparatelor de reazem. În etapa a doua, planificată pentru 2019, vor fi înlocuite grinzile marginale, se vor realiza rosturi de dilatație, se va face o suprabetonare a podului și o îmbrăcăminte completă. Vor mai fi montate panouri fonoabsorbante, parapet direcțional pentru protecția pietonilor și iluminat ambiental", declara viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la debutul şantierului. "Lucrările la Podul Fabricii reîncep în 4 martie 2019. Au fost sistate începând cu 20 decembrie 2018, pe perioada sezonului rece", a declarat şi primarul Clujului, Emil Boc.  

Executantul lucărilor este Antrepriza Reparații și Lucrări - ARL, firmă care a câștigat și contractul de pietonalizare a laturii de vest a Pieței Unirii, după planurile arhitecților de la Planwerk. Valoarea investiţiei este de 13.767.256,25 lei (fără TVA), bani de la bugetul local. Termen de execuție: 16 luni de la data ordinului de începere (11.07.2018).

Principalele lucrări propuse sunt:

La infrastructură : reparații prin camășuire a stâlpilor și riglelor pilelor, consolidări prin lărgirea stâlpilor pilelor, amenajarea parcărilor pe ambele părți ale podului
La suprastructură : reparații ale grinzilor fâșii cu goluri care prezintă degradări, înlocuirea grinzilor degradate cu grinzi noi, realizarea unei plăci de suprabetonare, hidroizolație, refacerea trotuarelor, așternerea straturilor căii pe pod și pe trotuare, montare panouri fonoabsorbante cu plexiglas.

La finalul lucrării, carosabilul va avea 4 benzi x 3,5m lățime şi trotuar pietonal 2 buc x 1,9m lățime. Iluminatul public va fi modernizat: se vor monta corpuri noi de iluminat cu LED amplasate pe stâlpii existenți. 

Podul N, modernizat după 70 de ani

Podul de la capătul Mănășturului, una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea, care asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur, va fi modernizat până la finele anului 2019. Lucrările au început în18 februarie 2019 şi se vor efectua sub trafic. Investiţia se ridică la 1,1 milioane de lei, iat termenul de execuţie este de 9 luni de zile. Restricţiile auto impuse şantier dau bătăi de cap şoferilor. Coloanele de maşini se întind până în Floreşti, iar conducătorii auto sunt de părere că şantierul ar trebui mutat pe timp de noapte. Mai multe detalii AICI! Podul nu a mai fost modernizat de 70 de ani. 

Comenteaza