S-au deschis ofertele! Ce companii vor să-şi trimită autobuzele la Cluj

S-au deschis ofertele! Ce companii vor să-şi trimită autobuzele la Cluj
Două mari companii s-au înscris la licitaţia pentru furnizarea a 40 de autobuze articulate pentru Cluj.

Se cunosc companiile care vor să furnizeze autobuze articulate pentru Cluj. Miercuri s-au depus ofertele, iar joi acestea au fost deschise. Din păcate, nu a fost prea mare îmbulzeală: doar două firme şi-au trimis oferte. Este vorba despre germanii de la Mercedes şi de polonezii de la Solaris.

„Ne aşteptam la mai multe oferte, trebuie să recunosc. Mă aşteptam să vină giganţi precum MAN, Scania, Iveco sau Volvo. Oricum, cele care s-au înscris la licitaţie sunt firme serioase", a spus Liviu Neag, directorul CTP Cluj, compania care va beneficia de cele 40 de autobuze.

Neag spune că autobuze Marcedes şi Solaris circulă în paralel la Baia Mare. „Am vorbit cu colegii de acolo, care au 20 de autobuze Solaris. Sunt super-mulţumiţi. Autobuzele acestea se fac la Poznan, iar acţionarii sunt nemţi. La Baia Mare circulă şi autobuze Mercedes, despre care nu sunt multe de spus. E o compania foarte serioasă", a afirmat şeful fostului RATUC.

Deocamdată nu au fost făcute publice ofertele financiare. În stabilirea ofertei câştigătoare se ţine cont de preţ în proporţie de 65%, iar ponderea componentei tehnice, care ţine de consum, garanţie sau costuri cu poluanţii, este de 35%.

Primăria a estimat costul autobuzelor la 1,26 milioane de lei bucata, respectiv un total de 50.720.000 lei. Cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), suma se ridică la aproape 63 de milioane de lei. Exprimat în euro, un autobuz a fost estimat la 286.000, adică aproape 355.000 de euro cu TVA inclus.

Banii provin dintr-un credit contractat de Primăria clujeană. Creditul a fost acordat de CEC Bank pe o perioadă de 30 de ani, în anul 2011.

Ofertele depuse sunt în evaluare, iar durata acordului cadru este de şase luni.

„Nu ştim când se va finaliza licitaţia, pentru că nu există un termen-limită. Dacă documentaţia este completă şi nu este nevoie de clarificări din partea companiilor, va merge mai repede", a spus Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Un autobuz ar trebui să aibă o capacitate de cel puţin 150 de locuri şi trebuie, conform cerinţelor municipalităţii, să fie dotat cu aer condiţionat, camere video, al căror scop este creşterea siguranţei transportului, GPS, podea joasă şi rampă de acces pentru cărucioare şi pentru persoanele cu handicap locomotor. Maşinile trebuie să aibă normă de poluare Euro6 şi vor avea un termen de garanţie de minimum trei ani şi o durată de funcţionare de 15 ani.

În acest moment, în parcul CTP se află autobuze MAN, Renault, Irisbus şi MJT.

 

 

 

Comenteaza