Sala de Sticlă din Primăria Cluj-Napoca ”intră” în secolul XXI. Sistem de vot electronic și traducere simultană

Sala de Sticlă din Primăria Cluj-Napoca ”intră” în secolul XXI. Sistem de vot electronic și traducere simultană
| Foto: Diana Cîmpean

Sala de Sticlă a Primăriei va fi dotată cu tehnologie audio-video de ultimă generație și un sistem de vot electronic, în valoare de 125.000 de euro.

Primăria Cluj-Napoca a atribuit licitația pentru achizitia de echipamente pentru retehnologizarea acestei săli firmei Avitech CO SRL, pentru suma de 604.771 lei. La licitație au mai participat Sight Defence, Byron Impex S.R.L. și Root Security.

”Achizționarea sistemului pentru reorganizarea tehnologică a Sălii de sticlă a fost determinată de necesitatea automatizării proceselor de vot și de modernizarea sistemului video din instituție. Trebuie luat în considerare faptul că Sala de sticlă a Primăriei municipiului Cluj-Napoca nu a fost modernizată tehnologic de aproximativ 20 de ani. În acest moment există un sistem de sonorizare achiziționat în urmă cu circa 20 de ani, care nu mai face față solicitărilor din ziua de azi. Nu există un sistem electronic pentru voting. Proiectorul este model foarte vechi şi nu face față cerințelor din zilele noastre. Nu există echipamente pentru video conferințe şi nici soluții de supraveghere video CCTV”, se arată în caietul de sarcini referitor la necesitatea achiziționării noilor echipamente.

Ce se cumpără efectiv: sisteme pentru o instalație de sonorizare, un sistem de conferință, un sistem de prezentare video, un sistem de vot şi un sistem de traducere simultană. Cei care au câștigat licitația vor livra aceste produse, le vor monta, vor asigura mentenanța și partea de intervenții în caz de defecțiune, dar se vor ocupa și de instruirea a circa 10 angajați din primărie care vor opera efectiv aceste sisteme.

Sistem de conferință cu identificare personalizat de tip Chipcard NFC

Dacă în prezent la ședințele Consiliului Local se face în continuare un apel nominal al consilierilor, pentru a se stabili cine este prezent și cine lipsește, noul sistem de conferință va permite identificarea automată. Astfel, potrivit specificațiilor din caietul de sarcini, noul sistem de conferință ”trebuie să permită desfășurarea conferințelor audio de către toți participanții la ședință, inclusiv cu posibilitatea utilizării unui dispozitiv individual de identificare personalizat de tip Chipcard NFC”.

Funcțiile sistemului nu trebuie să fie perturbate de utilizarea telefoanelor mobile și trebuie să asigure o înaltă securitate a datelor transmise. Sistemul va permite comunicarea între un număr minim de 40 participanți într-o sesiune de ședință. Lucru util, pentru că în prezent în sala de ședințe pot fi deschise simultan maxim 3 microfoane. În plus, se creează condițiile pentru a se asigura o traducere simultană a discuțiilor. De asemenea, dacă acum votul se face prin ridicarea mânii de către consilieri, odată cu retehnologizarea sălii va fi instalat un sistem de vot electronic.

”Vom înlocui mobilierul, va fi un sistem nou de sonorizare, va fi un sistem de voting în care să poată fi afișat votingul electronic, să fie mai ușor să identificăm voturile pentru, împotrivă sau abținerile. Va fi și un sistem în care se va putea face traducere simultană, pentru că avem tot mai mulți invitați străini la primărie. Se vor putea face și conferințe, va exista un ecran mare pe care se vor putea proiecta să se vadă mult mai bine prezentările. Va fi și acel sistem de identificare cu cartelă a consilierilor, astfel încât și prezența să fie înregistrată electronic și să ne aliniem și noi anului 2020, pentru că sistemul nostru este extrem de vechi”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea pentru ZIUA de CLUJ.

Concret noul sistem de conferințe va asigura:

-          Posibilitatea de intervenție din sală, pentru fıecare participant prin intermediul unui microfon;

-          Procesarea semnalelor (inclusiv sonore) necesare funcțiilor subsistemului de sonorizare cu posibilitate de upgradare pentru sistem de traducere simultană;

-          Acordarea dreptului la cuvânt de la unitatea de control tip PC, de către operatorul deservent la dispoziția președintelui de ședință sau în regim automat;

-          Gestionarea timpilor alocați pentru dezbatere de la operatorul sistemului și afıșarea timpului acordat pe consola președintelui;

-          Înregistrează „cererea de luare de cuvânt” și operează asupra listei de așteptare. Fiecare microfon trebuie să se activeze automat în ordinea solicitărilor înregistrate de sistem;

-          Cronometrarea timpului de vorbire alocat și afișarea la pupitrul central pentru președinte:

-          Furnizarea de semnal pentru înregistrarea audio/video a activităților din sală

-          Gestionarea discuțiilor, inclusiv a priorităților, de către conducătorul ședinței cu ajutorul unui touchscreen integrat în consolă;

-          Activarea sesiunilor de sedință se va putea face individual în urma accesării și validării de către fiecare participant a sistemului de securitate (NFC- Near-field communication).

Pe lângă acest sistem se va achiziționa și o unitate centrală sistem de discuții care dă posibilitatea de gestionare a unui sistem de vot, de configurare pentru minim 20 microfoane deschise simultan si de control a minim 700 console microfon.

Pentru interpreți va fi realizată o unitate specială cu până la 6 posturi de interpret/cabină și posibilitate de configurare pentru minim 60 limbi de traducere.

Ce se mai cumpără: un sistem digital de sonorizare, un sistem complet de urmărire video și comutare video cu software de webcasting, o cameră robotică, microfon fărăr fir, un sistem de producție video și streaming, inclusiv 2 camere video 4K, mixer video și kit de lumini, un fundal chroma.

Va exista și un cititor de card de identificare pentru consilieri, care vor avea fiecare carduri contactless de identificare.

Totodată, în Sala de Sticlă va exista un sistem de afișaj general în timpul ședințelor sau dezbaterilor organizate aici. Astfel vor fi montate un display led de 2x3,5 metri în zona centrală din spatele prezidiului pentru prezentări, 2 monitoare LCD, cu diagonala minim 127 cm, amplasate pe coloanele din stânga și dreapta prezidiului și 4 monitoare LCD, cu diagonala minim 102 cm, amplasate în formă de cub, in interiorul mesei de consiliu.

Ce se va putea afișa pe aceste ecrane:

-          Informatii alfanumerice de interes general: titlul textului supus dezbaterii/votului; numele oratorului; cvorumul, respectiv tipul de majoritate corespunzătoare proiectului dezbătut; prezența în sală; rezultatul votului; cronometru

-          Informații grafice sau video: imaginea oratorului; imagini Video înregistrate; imagini produse pe calculator etc.

-          Modul de dispunere a locurilor în sală, identificate prin votului exprimat (de exemplu: culoarea verde indică vot "PENTRU", culoarea roșie vot "ÎMPOTRIVÄ", alb indică "ABȚINERE" iar culoarea crem, vot ”PREZENT NU VOTEZ").

Comenteaza