Video Foto Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu-Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"

Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu-Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"
Şantierul autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș, văzut din avion: "avans în ritm acceptabil"

Asociaţia Pro Infrastructură a publicat o filmare din avion de pe cele patru loturi ale Autostrăzii Transilvania (A3), între Câmpia Turzii și Târgu-Mureș, în total 47,3 km.

Față de începutul lunii iunie, șantierele au avansat într-un ritm acceptabil. Straco (pe secțiunea Câmpia Turzii - Chețani) a început forajele la podul peste Râul Arieș și a progresat timid la celelalte structuri mai avansate (viaductul de la Hădăreni și nodul rutier de la Chețani), dar și la terasamentele dinspre est.

Mobilizarea celor de la Straco poate fi mult mai bună. Vestea proastă este că execuția pe acest lot ar putea fi oprită în curând din cauza refuzului CNAIR de a plăti o serie de lucrări realizate deja de constructor.

Pe sectorul următor, dintre Chețani și Iernut, asocierea Astaldi - Max Boegl a progresat semnificativ la structurile mari peste râul Mureș, aducând în zonă și grinzile necesare. Terasamentele se apropie de final pe cea mai mare parte a șantierului, fiind deja așternut primul strat de asfalt pe porțiuni întinse. Singurele probleme care ar putea întârzia inaugurarea tronsonului dincolo de T3 2019 sunt reprezentate de o serie de stâlpi de curent care trebuie relocați.

Următoarele două loturi (Geiger și Strabag) sunt într-un stadiu foarte înaintat, existând toate premisele ca lucrările să fie gata până la sfârșitul lui 2018. Din păcate, cele două secțiuni nu vor putea fi deschise traficului până la execuția completă a segmentului Iernut - Chețani care conține nodul rutier de la Iernut. O recepție parțială doar a acestui nod, înainte de finalizarea 100% a contractului, pare acum o utopie, luând în considerare atitudinea oficialilor CNAIR din ultimul an.

Comenteaza