Șase oferte pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj. Contract record de 211 milioane lei

Șase oferte pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj. Contract record de 211 milioane lei

Șase asocieri de firme au depus oferte pentru contractul în valoare de 211.576.745 lei pentru servicii de supervizare proiect (consultanță) aferente lucrărilor la Magistrala I de metrou din Cluj-Napoca. Primăria Cluj-Napoca încearcă încă din luna iulie 2022 să găsească o firmă care să supervizeze execuția lucrărilor la metrou, fiind organizate 4 licitații în acest sens.

Potrivit informațiilor oferite de Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ofertele au depus:

1. Asociere: Venturo Investment (Lider) (n.red. Bucuresti, firma este asigura si serviciul de dirigenție a lucrărilor de la Spitalul Regional de Urgenţă Cluj si a fost administrată de Vasile Bogdan, implicat într-un caz de mită. Acum, în societate figurează ca administrator Vasile Grigorie, tatăl lui Bogdan) , Liv Engineering & Consulting Ltd. Co., Tecnosistem SPA;
2. Asociere: Hill International (Bucharest) (Lider), Hill International, Inc., Proiect Consulting;
3. Asociere: TPF Inginerie SRL (Lider) (n.red. a câștigat un contract important la noul terminal al Aeroportul Internațional de la Mihail Kogălniceanu), TPF Getinsa Euroestudios SL;
4. Asociere: TECNIC Consulting Engineering Romania (Lider) (n.red. desemnat câștigătorul licitației pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 din Autostrada Ploiești - Buzău A7), TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
5. Asociere: Systra (Lider), Metrans Engineering, SWS Engineering, StructurALL Consulting Napoca;
6. Asociere: Modern Power Systems (Leader), Altinok Consulting Engineering Inc., Societatea Civilă Profesională de Avocați Giurgea, Ghidra și Asociații, Topo Road Design, ECO GEO Sibiu Laboratories S.R.L., ECO GEODRUM, Parcrom Service SRL, UTI Building SRL, Stetera, Star Prevent SRL.

Ofertele se află în etapa evaluării tehnice și financiare, până în data de 9 februarie 2024.

Contractul are termenul de implementare este de 114 de luni (9 ani și 5 luni). Criterile de evaluare stabilite vizează prețul ofertei, experiența experților, dar și metodologia propusă de viitorii consultanți pentru îndeplinirea contractului. Ofertele sunt verificate de către experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L.

Magistrala de metrou M1cu finanțare PNRR are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani. Constructor va fi Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.

Etapa de proiectare a primei magistrale de Metrou din Cluj-Napoca a început la 1 septembrie 2023. Exproprierea terenurilor pentru construirea metroului de la Cluj Napoca va costa 283 milioane lei, potrivit unui proiect de hotărâre aporbat de Guvern în decembrie 2023. Pentru prima linie de metrou din Cluj-Napoca vor fi expropriate 486 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de peste 400 000 mp. din care aproape 60 000 mp. construiți. Printre expropriați, producătorul de bere Ursus, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Compania Kaufland, Avicola Gilău.

Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 Cluj-Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada. Prin contractul de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026.

În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma pe 29 decembrie 2022, Sorin Grindeanu la semnarea contractului de finanțare.

Potrivit ultimelor reglementări aprobate, lucrările la proiectul metroului din Cluj vor începe pe direcția Florești-Cluj-Napoca, iar nu din Sopor, după cum era prevăzut inițial. Decizia începerii lucrărilor la metroul din Cluj pe direcția Florești-Cluj-Napoca a fost aprobată în urma solicitării echipei care coordonează proiectul Spitalului Regional de Urgență Cluj.  Astfel, pentru facilitarea acceselor spre viitorul Spital Regional, precum și coordonarea proiectului cu lucrările la centura metropolitană, dar și la metroul clujean, primul tronson al metroului unde vor fi realizate lucrări va fi pe axa Floești-Cluj. 

Etichete
Comenteaza