Se cere modificarea traseului unei centuri importante a Clujului

Se cere modificarea traseului unei centuri importante a Clujului
Societatea care administrează Parcul Industrial Tetarom a cerut Primăriei Cluj să modifice traseul unei centuri a oraşului.

Plângerea prealabilă a fost înregistrată la Primăria Cluj-Napoca încă din luna aprilie 2016, iar ea va fi discutată în şedinţa Consiliului Local din 21 martie.

Societatea Tetarom SA solicită modificarea traseului drumului expres propus - ocolire Baciu, astfel încât să nu afecteze mai multe parcele situate în Parcul Industrial Tetarom I.
Compania arată că pe aceste parcele, care sunt detaliate în plângere, există construcţii sau proiecte ale clienţilor Tetarom aflate în derulare şi că acest drum expres - ocolire Baciu are o lăţime de 21 de m, este paralel cu calea ferată şi este proiectat pe parcelele unde se află în prezent drumul de incintă a Parcului Industrial.

Primăria Cluj susţine că drumul expres ocolitoare Baciu şi intersecţia denivelată cu calea ferată sunt preluate în Planul de Mobilitate Urbană, finalizat în noiembrie 2015 şi se consideră că pot fi implementate cu finanţare naţională din partea statului român prin Compania de drumuri (CNAIR): "Va fi propus ca proiect suport cu finanţare naţională ( pe termen lung în variantă extinsă: cale rutieră nouă până la nodul A3 Nădăşel)".

Acest drum expres denumit "Centura Baciu" ar urma să aibă 4,9 km, cu două benzi pe sens şi ar face legătura dintre Cluj-Napoca (zona Tetarom 1), prin Baciu, cu nodul rutier de la Nădăşel, unde Autostrada Transilvania se întâlneşte cu DN Cluj-Zalău.

"Servitutea de utilitate publică instituită prin PUG are în vedere criterii deduse dintr-o viziune de ansamblu asupra dezvoltării oraşului, respectiv a tramei stradale majore. Aceasta e una din sarcinile esenţiale ale PUG pentru că asigură o dezvoltre sistematică, durabilă, eficientă. Funcţionalitatea sistemului de circulaţie este vitală. (...) Drumul poate fi realizat pe lângă calea ferată, fără a fi afectate clădirile din Parcul Industrial Tetarom", se mai spune în Informarea trimisă de executivul Primăriei Cluj către plenul Consiliului Local, pe această temă.

În concluzie, reprezentanţii Direcţiei de Urbanism a municipalităţii propun respingerea plângerii prealabile a Tetarom, ca nefondată şi menţinerea în PUG a drumului expres ocolitoare Baciu pe lângă calea ferată, după ce menţionează că şi poziţia proiectantului PUG este aceea de păstrare a relaţiei spre centura Baciu.

Ultimul cuvânt îl va avea însă deliberativul local, ce se va reuni în şedinţă ordinară, marţi.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic ce acoperă polul de creştere Cluj-Napoca, format din municipiul Cluj-Napoca și comunele Aiton, Apahida, Baciu, Bonțida, Borșa, Căianu, Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu, Florești, Gârbău, Gilău, Jucu, Petreștii de Jos, Sânpaul, Tureni, Vultureni și se referă la perioada 2016 - 2030.

 

 

Comenteaza