Se creează premise pentru accidente frontale? "Banda reversibilă din Floreşti e criminală"

Se creează premise pentru accidente frontale?
Primăria Floreşti, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) şi Poliţia Rutieră au căzut de acord să introducă de luna viitoare aşa-numita "bandă reversibilă". Specialiştii contactaţi de ZIUA de CLUJ au păreri împărţite.

Floreştiul vine cu o premieră în ceea ce priveşte transportul rutier din România: banda reversibilă. Din noiembrie, dimineţile se va circula pe trei dintre cele patru benzi ale DN1 spre Cluj, iar după-amiezile, spre centrul Floreştiului. Proiectul a fost "bătut în cuie" marţi, în urma unei discuţii între reprezentanţi ai Primăriei Floreşti, DRDP şi cei ai Poliţiei Rutiere.

Ce a spus primarul Floreştiului, Horea Şulea, despre acest proiect, găsiţi aici.

ZIUA de CLUJ a solicitat părerile unor specialişti în legătură cu acest proiect. Unul dintre aceştia este expertul Nicolae Filip, şeful laboratorului de trafic şi securitate rutieră din cadrul Universităţii Tehnice.

"Trebuie educaţie civică. Şi da, e riscant"

Filip crede că trebuie luate măsuri pentru a fluidiza traficul din Floreşti şi că ştia de intenţia primăriei de a introduce banda reversibilă. "Acest concept se practică în lume, dar nu la noi. Trebuie educaţie civică pentru asta. Există un risc în legătură cu acest demers, se pot întâmpla accidente, dar riscuri există mereu când te urci în maşină", a spus profesorul universitar clujean. Acesta crede că e nevoie de asistenţă din partea poliţiei şi multă publicitate. "E nevoie de publicitate corespunzătoare şi de asistenţă din partea Poliţiei Rutiere şi a Poliţiei Locale. Trebuie puse indicatoare de bandă reversibilă şi de panouri electronice, care să atragă atenţia şoferilor, pentru că mulţi nu se mai uită la semne", a mai afirmat Filip.

Profesorul a mai explicat şi cum va funcţiona sistemul, la orele când se modifică sensurile pe banda reversibilă. "Este nevoie de un ciclu de ventilare, pentru golirea completă a benzii. Se poate estima cam cât durează", a spus Nicolae Filip, care a fost însă de părere că vor fi mulţi care nu vor respecta indicatoarele şi că banda "goală" va fi plină mereu.

"Va creşte numărul accidentelor"

Un alt specialist, care nu a dorit să îşi decline identitatea, nu vede ideea cu ochi buni. "Este o idee criminală. Va creşte, din păcate, numărul de accidente. Pe unica bandă de întoarcere vor fi cozi infernale, mai ales că autobuzele vor trebui să oprească în staţii. În plus, se va strangula traficul la schimbarea sensurilor", este părerea expertului contactat de ZIUA de CLUJ.

Porţiunea din DN1 unde va fi introdusă banda alternativă este cea dintre sensul giratoriu de lângă Primărie şi până în apropiere de magazinul Metro. „Eu aş vrea să dăm drumul acestei măsuri în 10 noiembrie, dar totul depinde de cât de rapid se vor putea instala panourile", a dezvăluit primarul Floreştiului.

Comenteaza