Exclusiv Se schimbă Bulevardul 21 Decembrie. Dispare o bandă auto, se câștigă două velo FOTO

Se schimbă Bulevardul 21 Decembrie. Dispare o bandă auto, se câștigă două velo FOTO

Modernizarea Clujului ajunge pe Bulevardul 21 Decembrie, de la Biserica Sf. Petru până la intersecția cu strada Regele Ferdinand.

Bd. 21 Decembrie intră în proces de modernizare, ca să nu rămână în urma altor artere importante ale orașului. Primăria a solicitat un proiect de la Planwerk, societatea de arhitectură care a regândit și Piața Unirii. Ideile arhitecților vor servi drept punct de plecare a dezbaterilor din cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică (CIIC).

”Joi, de la ora 17:00, la clădirea Casino din Parcul Central, vom prezenta proiectul de reamenajare a Bd. 21 Decembrie. Propunerea de modernizare vizează îmbunătățirea calității spațiului pietonal, plantări de arbori, trecerea cablurilor în subteran, iluminat public cu tehnologie led, lărgirea benzii dedicate pentru transportul în comun și crearea unor benzi pentru biciclete. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional, Axa 4.1”, a declarat Ovidiu Cîmpean, director în cadrul primăriei.

Proiectul pleacă de la biserica Sf. Petru și se oprește la intersecția cu strada Regele Ferdinand. Imaginea obținută de ZIUA de CLUJ arată că bulevardul va avea piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, că banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun va fi separată fizic de benzile pentru traficul general.

Vor fi plantați arbori, așa cum sunt și pe Horea sau Moților. Dispare însă o bandă pe sensul spre centru, dar nu și în intersecții, iar în locul parcării din fața bisericii Sf. Petru ia naștere o piațetă, cu arbori și băncuțe.

Se schimbă și Bulevardul 21 Decembrie. Se pierde o bandă auto, se câștigă două velo FOTO

Am discutat despre proiect cu Eugen Pănescu, fondator Planwerk. ”Acest proiect nu face parte din ”revoluția împotriva automobilului”. Vor fi trei benzi spre centru, iar carosabilul se lărgește la intersecții, pentru a face posibile încadrările spre alte sensuri de mers.

Este spațiu suficient pentru traficul general. În plus, se completează rețeaua de infrastructură de transport de dedicat pentru autobuze și troleibuze, respectiv apar piste velo de dimensiuni conforme și fără conflicte.

Trotuarele nu se îngustează; rămân la aproximativ aceleași dimensiuni, dar pietonii mai câștigă spațiu, prin mutarea pistelor de biciclete. Bulevardul, care acum este un spațiu respingător pentru pietoni, va fi mult mai plăcut de parcurs la pas. Se completează aliniamentul de copaci, cu arbori maturi, pe toată lungimea, ceea ce reprezintă un beneficiu public direct; calitatea pavajului va crește și ea.

Este o zonă foarte importantă pentru Cluj, leagă centrul orașului de centrul de cartierul Mărăști. Sunt și unele atracții pe acest bulevard: e clădirea The Office, care nu are doar funcțiunea de birouri, se va construi și sediul filarmonicii, și e important să fie o stradă pe care să se poată circula într-un mod cât mai plăcut”, a spus Pănescu.

Prin modificările propuse se creează posibilitatea apariției de mici terase pe bulevard. Rețeaua de artere importante ale centrului a intrat de mai mulți ani într-un proces de modernizare. S-au finalizat proiecte europene pentru străzi precum Avram Iancu, Memorandumului, I. C. Brătianu și Moților.

De asemenea, s-au regândit artere de pe traseul liniei de tramvai, precum Horea, Barițiu, Splaiul Independenței. În prezent sunt în diverse stadii proiecte de refacere a zonelor din jurul Pieței Lucian Blaga, a străzilor Mihail Kogălniceanu și a Regele Ferdinand.

Comenteaza